Filmpremierek

ROTSCHILDOK (United Artists film)

Nathan Rotschild ezerszínű arcán sose tükröződnek vissza a kor halhatatlan eseményei. Pedig ennek a kornak történelmét Napoleon írja. Georg Arliss, a film főszereplője, nagy színész. Az ő Nathanja élő maszk, s arcának legkisebb rándulása is felér egész színész-csapatok háromórai ugrálásával. A filmnek alig van meséje, de a rendező (Alfred Worker) a száraz események regisztrálásával is a leglüktetőbb cselekményt adja. Loretta Young nagyon szép nő, de annyira árja, hogy nem hisszük Nathan Rotschild leányának.

BÉCSI BÁL

A bécsi operabálon kisorsolt csincsilla-muff fantasztikus bonyodalmakat okoz. A filmszüzsé mintha a dráma és vigjáték szakadékai fölött egy borotvaéles hegyláncon balanszirozna. Hol ide hajlik, hol oda, de egyensúlyát megtartja mindig és egyensúlya mellett azt a könnyes, izgalmas, majd az igazi humorból kacagást fakasztó filmet kapjuk, amely az idei termés legjobb szemei közül való. Willy Forst rendezői produktuma, Paula Wessely nagy játékos lelke, Hans Moser és Olga Csehova kellemes, kitűnő benyomást hagytak bennünk.

A ELCSERÉLT MENYASSZONY (Ufa-film)

Anny Ondra dupla szerepben, több mint ajándék, hiszen az ő gamines kedvessége egy szerepben is elegendő művészetet nyujt. Karl Lamac kiváló rendezése érdemel még említést. Jó film.

FÖLDI POKOL
(City)

Tipikus amerikai film: amerikai munkások, gangszterek, szerelem és befejezésként egy új happy-endet is hozó földrengés, amely a maga irtózatos detonációjával a legnagyobb izgalmat váltja ki az emberből.

RIVALDAFÉNY (Rádius)

Ez a film tulajdonképpen három revű. Három szem- és szívkápráztató revű, amelyet eléggé méltányolni Európában még nem is képesek. A Rivaldafény rendezője olyan magas iskoláját mutatja be a látványosságok rendezésének, hogy megdöbbent csodálkozással nézzük azt, ami itt történik és sajnáljuk, hogy száz év mulva nem élhetünk. Mi lesz akkor, ha már most ilyen dolgokat produkálnak.