Boternyő, kockás fehérnemű, zsebkendők, hímzett telefonszám és egyéb komor tágyilagosságok az új női őszi divatban
Watteau pásztornők óriási kalapok mélyéről való mosolya ragyogja még be a világot, mintha NewYorktól Pestig valami nagy nyári ünnepélyre készülnének állandóan az asszonyok. Szinte naivnak nevezhetnők ezt a virágos, lenge ünneplését a nyárnak, s mert ez csak a játékrontó Párizs véleménye is: a Patou mester által rendezett kerti ünnepélyen Ámor jelvénnyel nem összeillő félszívek és egybevágó virágok, hanem geometriai ábrák voltak.
Megszületett az új jelszó: rövid, virágos anyagú, lengő nyár után vissza az új tárgyilagossághoz, a komolyabb színek és komorabb formák felé.
Széles spanyol kendők borulnak az egyre hosszabbodó nyári estéken a ruhákra, magas, fekete, merevebb kalapok jelzik, hogy rövid nyár után jön a hosszú ősz. Csak az örök nyárban hívő Olaszországban történik, hogy a futurista Marinetti kezdeményezésére a jövő férfikalapját színesen, sávosan képzelik el, de az asszonyi divatban most szigorúbb elvek parancsolnak, divatos lesz a matrózgallér, melyet nyáron elűztek a capek és pelerinek. Anyaguk szőrme és az elkövetkezendő évszak kedvence, a bársony. A bársonnyal együtt nagy tafet divatot is terveznek és a kissé háttérbe szorult skót minták még estélyi ruhának is be vannak ajánlva. Egyik szalónban a virággal és poézissel való teljes szakítás értelmében kockás selyem női fehérneműt készítenek.
S mert a komorabb divathoz nem illik a poétikus napernyő sem: komoly kis boternyőket készítenek az ernyőről lemondani mégsem akaró nők számára. Vionet szalonjában pedig az egyik Broglia hercegnő számára készült toilette óriási zsebkendőjéhez a hercegnő telefonszámát hímezték belé. Kell ennél nagyobb tárgyilagosság?