Néhány hónappal ezelőtt nagy viharokat váltott ki az úgynevezett háztól-házig való darabáru forgalom újabb szabályozása. A MAVART-tal éveken keresztül harcban álltak a belföldi gyűjtőforgalmat lebonyolító szállítmányozó cégek és azt követelték, hogy engedélyezze részükre a MÁV mindazokat a feltételeket, amelyeket kezdetben csak a MAVART kapott meg. A Szállítmányozók Egyesülete hónapokon keresztül viharos üléseken foglalkozott a háztól-házig forgalom szabályozására készült tervezettel, azután egymás között az egyes cégekre eső kvótákon súlyosan összekülönböztek, úgyhogy végül is kettészakadt a Szállítmányozók Egyesülete.
A háztól-házig forgalom legnagyobb részét egy alkalmi egyesülés bonyolítja le, amely SIN néven tart fenn közös irodát a tőzsdepalotában. Ebben a szindikátusban a Büchler Zsigmond és Társa, az Angol-Magyar szállítmányozási Rt., a Danubia Szállító és Beraktározó Vállalat, az Intercontinentale, a Nemzetközi Szállítmányozási Rt., továbbá a Schenker és Társa vesznek részt, tehát azok a cégek, amelyeknek többsége eddig főleg nemzetközi szállítmányozó üzletekkel, az export és import technikai lebonyolításával foglalkozott.
Velük szemben állanak az összes speditőrök, olyanok is, akiknek évtizedek óta szerzett joguk a belföldi csomag gyüjtőforgalom lebonyolítása. Hivatalos nyilatkozatok szerint teljesen egyenlő versenyfeltételekkel küzd egymással a SIN és a többi szállítmányozó, az előbbinek sincsenek titkos kedvezményei. Ez azonban a szakma és a nagyobb forgalommal rendelkező kereskedők véleménye szerint is csupán a kifelé vallott, hivatalos álláspont.
Egyre több jel mutat arra, hogy a Schenker és az Intercontinentale vezetése alatt álló SIN-nek különleges előnyök jutnak osztályrészül és a MÁV nyilván a tömörülés által garantált nagyobb forgalom ellenében kedvezményeket, technikai és díjszabásbeli előnyöket nyujt a szindikátusnak, amelyekhez nem juthatnak hozzá a kisebb szállítmányozó cégek. Ezt látszik bizonyítani az a körülmény, hogy a SIN az egyenlő versenyfeltételeknél jóval kedvezőbb ajánlatokat tehet és teszi is egyes ügyfeleknek, akiket most akar megakvirálni régi, de a SIN kötelékébe nem tartozó szállítmányozási cégek táborából.
Közérdekű lenne tehát annak megállapítása, hogy vajjon van-e titkos megállapodás a MÁV és a SIN között, nyújt-e a vasút különleges kedvezményeket a SIN-nek és ha igen, akkor ezek milyen arányúak. Nem lehet ugyanis kizárólag csak a racionalizálás előnyeivel és a közös iroda önmagában is jelentős kiadástöbbletével megmagyarázni, hogy a SIN több esetben miért olcsóbb a többi speditőröknél.