Eljön majd az idő, amikor ükunokáink a repülőgép óránkénti 650 kilométeres „csigalassúságára” ugyanolyan szánakozó mosollyal fognak visszatekinteni, mint ahogy mi - visszanézve a multba - mosolygunk őseink váltott lovakkal „száguldó” delizsánszára, mely gyakran 15 kilométeres hallatlan óránkénti sebességet is elért.
A jövő a rakétarepülésé - mondják a tudományos szakértők. A rakétarepülés fogja megoldani a bolygók közötti közlekedés kérdését is. Valamikor hihetetlennek tetszett, hogy az ember a levegőben megtegye az utat Európa és Amerika között, ma már szinte gyerekjáték, ugyanilyen gyerekjáték lesz valamikor rakéta segítségével a földről a holdba repülni.
Persze a rakétarepülés ma még gyámoltalanabb a ma született gyermeknél is. Opel, Oberth, Winkler és Tilling kísérletei egymásután vallottak kudarcot. Tilling legutolsó kísérleténél, melyet második rakétájával a tempelhofi repülőtéren hajtott végre, már felmérült pár biztató momentum. A rakéta ugyan mindössze 120 méter magasságra ment fel s aztán oldalt fordulva szántott végig a levegőn, de vízszintesen meglehetősen nagy távolságot futott be.
A rakétasorozat szabályos egymásutánban robbant és hajtotta előre a lövedékét, csak éppen nem függőleges irányban, ahogy Tilling tervezte, hanem vízszintesen. Tilling nyilatkozata szerint azonban ez már félsiker, mert hiszen a hajtóerő nem mondott csődöt, csak a rakéta kormányzására nem bizonyult elegendőnek, a rakéta nem volt teljesen kiegyensúlyozva.
- Az ám - kérdi az olvasó - és ha meg is oldják a rakéta haladásinak kérdését, még mindig megoldatlanul marad a leszállás kérdése. Hiszen az ütődéstől izzé-porrá zúzódik az egész szerkezet. - Nos, a sima leszállás alapelvét már megtalálták. Egyrészt ejtőernyő nyílik ki, mely a zuhanást lassítja, másrészt rakéták felrobbantásával is tetszés szerint lehet fékezni a lövedék sebességét.
A gyakorlati megoldás még messze van, de nem telik bele 10 esztendő és megérjük, hogy elindul az első rakéta - utassal. Egyelőre csak fel a leve gőbe egy kis kirándulásra, s aztán majd valamikor később talán elkövetkezik a világűr meghódítása s a bolygóközi közlekedés megvalósítása is.
Ezért jelentősek Tilling kísérletei - akár annak idején a Lilienthal- és Wright-fivéreknek, az első repülőgép megalkotóinak lemosolygott próbálkozásai.