A külföldi nagyágyuk a Tourist Trophy minden csoportjában győztek a balszerencsével küzdő magyarok fölött
Meggyesi Zoltán (Velocette) kisebb hengerűrtartalmú gépével a tizedik körig abszolút első helyen vezetve verhetetlennek látszott és csak egy szerencsétlen véletlen fosztotta meg győzelmétől.
A vasárnapi Tourist Trophy motorkerékpár-versenynek, amelyen oly sok kiváló külföldi sampion vett részt, mint még eddig soha, szinte programszerűen kedvezett a szeszélyes időjárás. Éppen addig, amíg a verseny tartott, kiderült az idő, nyári napsütés tündökölt a Zugligetben.
Ez volt az első szép májusi vasárnap délelőtt s így minden érdeklődő ott lehetett a versenyen. A 12 1/2 kilométeres pálya mentén kétoldalt sűrű tömegben állt a közönség, mintegy negyvenezren nézték végig a versenyt, amelynek valósággal rekordközönsége volt.
Különösen a fiatalság volt jelen, Budapest egész fiatalsága, a motorsport rajongói, dresszes fiatal hölgyek és urak, a motorgörlök és lovagjaik. A célnál a díszsátorban a notabilitások sora foglalt helyet és több előkelő hölgy, közöttük Zichy Tivadarné.
Kijött a versenyre Scitovszky Béla belügyminiszter is, Kienast svájci konzul a feleségével és nagyon sok katonai előkelőség. A verseny külön szenzációja az elázott pálya volt.
A nagy esőzések miatt oly sáros volt a pálya, hogy a startolásnál az indulók valósággal szánkáztak, ide-oda csúsztak és egymásután buktak el. Sok versenyzőnek még a háta is sáros lett. A sár miatt izgalmas jelenet játszódott le. Egy aggódó apa jelent a startnál és fiának, Balázs Lászlónak. a tavalyi bajnoknak megtiltotta, hogy részt vegyen a szemlátomást életveszélyes versenyben.
Balázs László eleget tett az apai kívánságnak, ezzel azonban olyan áldozatot hozott, hogy fájdalmában kicsordultak a könnyei. A bajnok könnyeit méltányolta a lelkes közönség, vele sírtak a rajongók, akik ezzel már le is mondták a magyar győzelemről. Érdekes, hogy e kezdet után teltek az órák, már a tizenkettedik kört húzták a nyakig sáros versenyzők, komolyabb baleset azonban sem történt.
Úgy látszik, óvatosabbak voltak, ezt meg is érezték időben. Amikor a legkisebb kategória győztese a német Friedrick Kurt befutott, kiderült, hogy ideje csaknem egy negyedóráról rosszabb, mint a tavalyi. A nagyobb kategóriák versenyzői már jobban jártak, mert időközben a napsütéstől megszikkadt az úttest és most már ideális pályán rótták a legszédítőbb iramban a köröket.
Csakhamar kialakult a helyzet. A legnagyobb teljesítményű 500 kcm-es gépek kategóriájában az osztrák Karl Gall és a német Klein a legveszélyesebbek, mellettük a két belga, Leonard
Hardy és Leon Poudent, aztán a német Gmelch, akikkel dr. Feledy Pálnak keményen kellene küzdenie, azonban már indulás után több kellemetlenség éri és helyzete reménytelen.
Galllal is baj van, gépét igazítani kell, a startnál 8 percet veszít, a harmadik körben azonban már az élen van; az ötödik körig vezet, akkor kisebb kategóriájú gépével Meggyessy Zoltán tört előre és a 15-ik körig mint abszolút első vezetett.
Izgatottan lesték Meggyessyt, akit ekkor, a legszédítőbb iram közben baleset ért: leesett a himba-perselye. Ki kellett állnia. Két perc alatt 12 kilométeren mindenki tudta, hogy mi az a himba-persely. Meggyessy elsietett az édesanyjához, hogy megnyugtassa, nem történt semmi baja. Aztán javította a gépét, 15 percig.
Újra elindult és így is harmadik lett. A verseny másik magyar favoritját, Urbach Lászlót is üldözték a véletlenek. Az indulásnál hárman is buktak előtte és emiatt késett, hátránnyal kellett küzdenie.
A magyar versenyzők sorozatos pechje után a külföldiek vitték el az első díjakat, amit így nem is lehet csodálni. De kiesett a versenyből a legjobb külföldi favorit is. Karl Gall, aki a tizennyolcadik körben állt ki defekt miatt.
A külföldiek közül a közönség a legszimpatikusabbnak a fiatal Collier-t találta, a Matchless-gyár tulajdonosának fiát, akiről úgy tudják, hogy neki magának is több százezer font vagyona van. Aggodalommal kisérték száguldását; senki sem értette, miért kell ilyen dúsgazdag fiatalembernek 140 km-es. sebességgel rohannia a pesti sárban...