A rég várt elektrifikálási munkálatok végre tiz millió pengővel megindulnak

A gyáripar részéről oly régen várt és forrón óhajtott elektrifikálási munkálatok és a magyar államvasutak Budapest–Hegyeshalom közötti utvonalán már kiirták a pályázatot s ajánlattételre szólitották föl az érdekelt gyárakat. A munkálatok két részből állanak, éspedig a távvezetéki oszlopok és az elektromos berendezések szállitásából.

Az elektromos berendezésekre szükebbkörü versenytárgyalást rendeltek el és csak öt gyárat szólitottak föl, névszerint az: AEG, Siemens, Ganz villamossági, Magyar Brown-Bowery, Erőátviteli részvénytársaságot.

Az illetékes tényezők eredetileg a vasszerkezeti részek szállitására is zártkörü versenyt akartak kiirni, de ez a terv a vasszerkezeti gyárak részéről olyan nagy ellenzésre talált, hogy a pályázatot valamennyi vasszerkezeti gyárra kiterjesztették.

A tervezett elektrifikálási munkálatok két részből állanak. Az első rész a budapest–komáromi utvonal villamositása, a második pedig a Komáromtól Hegyeshalomig terjedő részé.

Az első utvonalra 5 millió pengő van előirányozva, amelyből 1 milliót a vasszerkezeti részre, 4 millió pengőt a villamosberendezésekre forditanak. A komárom–hegyeshalmi utvonal is körülbelül ilyen előirányzott összeg mellett készül. A távvezetéki oszlopok elkészitéséhez szükséges 170 vagon vasmagot a Rima szállitja.