Szokatlanul nagy érdeklődés kiséri a VII. Budapesti Nemzetközi Automobilkiállitást
A Városligeti Iparcsarnokban szombaton nyilt meg a VII. Budapesti Nemzetközi Automobilkiállitás, amelyet közösen rendezett a Királyi Magyar Automobil-klub és a Magyarországi Autókereskedők Országos Egyesülete. A kiállitás meggyőző erejü bizonyitéka annak, hogy a termelő gyáriparnak alig van még egy ága, amely alig huszesztendős pályafutása alatt ily csodás fejlődés tudna fölmutatni.
Az autó ma már nem luxuscikk csupán – bár ilyen minőségben a legnagyobb és legszebb emberi szenvedély dédelgetett tárgya –, de mint közlekedési eszköz hovatovább nálunk is nélkülözhetetlen lesz s ez biztositja általános népszerüségét s a legszélesebb rétegekben való elterjedését.
A közönség – mégpedig ugy a vidéki, mint a fővárosi – izgalmas érdeklődéssel fordul a kiállitás felé, amely a legszebb, legritkább és legdrágább luxuspéldányoktól az egészen olcsó kiskocsikig, az automobilipar legváltozatosabb, legkülönbözőbb gyártmányu, formáju és teljesítéképességü tipusait állította ki.
A magyar automobilizmus ma még csak a start stádiumában van, de fejlődése biztositottnak tekinthető, különösképen, ha a kormány is beváltja a költségvetési vita folyamán tett azon igéretét, hogy a legrövidebb időn belül hozzálát a magyarországi utak rendbehozatalához.
A Benz-Mercedes vezérképviselet különösen azért érdemel dicséretet, mert megszerezte a kiállitás számára a gyár világhirü történelmi gyüjteményét, amelyről más helyen emlékezünk meg. Az állásnak különben nevezetességei azok a kis Benz-Mercedesek, amelyek alig jelentek még meg a piacon és máris mindent meghóditottak.
A világhirü turini gyár külön helyen vonultatja föl kocsijait.
A gyár budapesti exponensei kiváló izléssel helyezték el a gépeket a férőhelyen, amely az impozáns kiállitási csarnok első részében, nyomban a bejárattól jobbra foglal helyet. Magas ivelésü kapubejáratán a hatalmas méretü Fiat-géniusz képe, kezében a világhirü kocsival, első pillanatra leköti a látogató figyelmét. A kiállitott kocsik remekbe készült karosszériái bátran helyet foglalhatnának a montecarlói szépségversenyen, ahol évről-évre két világrész elismert cégei vetekednek a pálmáért.
A Fiat-gyár ugyszólván minden igény számára tart készenlétben egy tipust, ugy, hogy az, aki e kiállitást meglátogatja, föltétlenül talál izlésének, illetve szükségletének megfelelő kocsit. Külön helyen vannak kiállitva a teherautomobilok, amelyek közül a nagy teherbirásu Fiat-Spa-kocsikat és a Fiat-gyorsteherkocsikat emlitjük föl.
„La Reine de la Route”, az utak királynője, a Hispano Saiza-automobil a kiállitáson a Skoda-müvek standján impozáns szépségében trónol. A Skoda-gyár gyártmányai közül a „Z” mint a legolcsóbb és teljesen jelentéktelen üzemköltségü populáris 4 üléses és a modern Lauria Klement-tipusok szép, jó és utolsó kocsijai reprezentálják a márka sok évtizedes hirnevét.
Az automobil kiállitás ujdonsága a Bárdi József-cég által kiállitott kombinált Essex Super-Six autó. Egyesiti a kellemeset a hasznossal, amennyiben luxus személyautóból gyorsan és egyszerüen áruhordó autóvá változtatható át. Kitünő megoldás főleg kereskedőink számára, akik a gépet hétköznapon üzleti, munkán kivül pedig kirándulási célokra használhatják.
Az automobilkiállitáson föltünést keltett a Mercedes Benz 1853-tól mai napig gyártott és kiállitott autói. A Mercedes Benz 6 hengeres autóját a kereskedelmi miniszter ur sokáig nézte és elismerésének adta kifejezését.
Közbeszéd tárgya az Automobil és Pneumatik Rt. (autó, motor- és kerékpáralkatrész és fölszerelések nagykereskedése Budapest, VI. Jókai tér 5.) kiállitása. Az egyetlen vállalat Magyarországon, amelyik mindhárom (autó, motor és kerékpár) sport- és közlekedési eszköz cikkeinek árusitásával foglalkozik.
A Magyar Abroncs- és Kerékgyár. Ez az előnyösen ismert cég, amely specialista automobilabroncsoknak és kerekeknek javitásában és gyártásában, négy egészen elsőrangu angol gyárnak a vezérképviselője. A legelső ezek között a Castrol, az az olaj, amelyet ma már szinte minden olyan autós és motorkerékpáros használ, aki gépéből annak rongálása nélkül maximális teljesitményeket akar kihozni. Ennek az a bizonyitéka, hogy a turaut résztvevőinek 75%-a Castrol olajjal futotta végig a kétnapos próbát. Az Abroncsgyár képviseli a Sunbeam-motorkerékpárokat is, amelyek közül az egyik 500 köbcentiméteres gépen érte el Balázs László a nyergesujfalusi sebességi versenyen 147 km-es óránkénti sebességét.