A bécsi vonat utasainak régóta föltűnnek, amikor a vonat átrobog a Dunán, a vizből fölfeketélő kémények és hajóroncsok.
Az összekötő hid csepeli oldalán ugyanis évek óta mossák a habok Petár volt szerb király diszhajójának, a békebeli Szerbia legmodernebb vontatógőzösének testét és a kövérre öntött, hatalmas kéményeket. Régi baleset folytán találtak nyugvóhelyet ezek a horribilis értékek a Duna halott medrében.
A hajókat évekkel ezelőtt Németországba akarták vinni, minthogy gépezetük megrongálódott A királyi pompával fölszerelt luxusgőzös, valamint a Beograd vontatóhajó az ut nagy részét a Dunán tette volna meg, közben azonban közös baleset érte őket - elsüllyedtek.
Komáromy József építési vállalkozó búvárokat állított munkába és a búvárok milliárdos értékű anyagot állapítottak meg vasban, rézben, gépház- és kajüt fölszerelésben.
Komáromy tehát folyamodványt nyujtott be a pénzügyminisztériumhoz és egyben ajánlatot tett a kiemelési munka elvállalására. Ezután a minisztériummal kötött szerződés szerint maga a vállalkozó finanszírozza a munkálatok összes költségeit.
E szerződés értelmében Komáromy József köteles 1926. évi december hó 31-ig a Duna medrében heverő holt értékeket kiemelni.