Az autóbusz a modern nagyváros legegyszerübb, leggyorsabb és legolcsóbb közlekedési eszköze.
Egyszerü, mert alépitményt, nagy tőkebefektetést, központi áramtelepet nem igényel, gyors, mert vonalait a forgalom eltolódásával bármikor megváltoztathatja és a legrövidebb utvonalakat keresheti meg, a legolcsóbb, mert nem követel nagy tőkét és utána járó nagy kamatot.
Miután a dolog igy áll, természetes, hogy Budapesten az autóbusz a legkomplikáltabb, a legdrágább közlekedési eszközzé vált. Évekig szaladgált a város legszebb utcáján két rozzant, kimustrált bécsi kocsi. Miután sikerült a magas viteldijakkal egy esztendő alatt a régi kocsik árát amortizálni, ahelyett, hogy – amint ez természetes és érthető volna – nyomban kiküldtek volna egy vagy két mérnököt, tanulmányozza a nyugati nagy városokban az autóbuszüzemek rentabilitását, a használt tipusok használhatóságát és tartósságát s a jelentés alapján pályázatot irtak volna ki,
Másfél esztendei spekulálás után magas kölcsöndijak ellenében próba-kocsikat állitottak be a forgalomba és ma, fél esztendő után is hatféle kocsi szaladgál Pest utcáin, még ma is ötven százalékkal magasabb viteldijat szed az autóbusz, mint a villamos és még ma sem tudjuk, lesznek-e uj vonalaink s mikor, mennyibe fog kerülni a viteldij s milyen és hány uj kocsit fog az Autóbuszüzem beszerezni.
Ahelyett hogy rég dübörögne már az autóbusz a város centrumából a sok párhuzamos egyenes utvonalon kifelé, még most is azon törik a fejüket e kiváló vezetők, milyen ujabb kocsitipust próbáljanak ki.
Vajjon meddig fog még tartani ez a lehetetlen állapot, meddig kell még egy nagy város közönségének egy tehetetlen és fölösleges szervezet diktaturáját türnie, kinek köszönhetjük e hosszu huzavonát! Mert hogy az Autóbuszüzemnél fölöslegesebb szerve nincs a fővárosnak, az kétségtelen.
Ott van a Beszkár, amelynek igazgatósága, ha jobban nem is, igy mindenesetre ellátná az autóbuszjáratok dolgát és a sok fölösleges hivatal megszüntetésével kétségtelenül csökkenteni lehetne a viteldijakat is. Ha már a saját kezelésében tartja a főváros a közuti közlekedést, akkor kezelje legalább egységesen és szabaditsa meg a polgárságot e most már türhetetlenné vált halogató társaságtól.