Statisztikai adatok szerint a vasuton utazót a legnagyobb veszély nem a nyilt pályán, hanem a vonatnak a pályaudvarba való berobogásakor fenyegeti.
A váltók hibás állitása, szemközt jövő vonatok, a kitérő keresztezéseken előforduló kisiklások több veszélylyel járnak, mint valamely villámvonatnak szédületes sebességű vágtatása a szabad pályán.
Valamint a vonatokat a pályaudvaron, a mostani hajókat a kikötőben fenyegeti a legnagyobb veszély.
A modern óriási gőzösök csakis teljes erővel járva engedelmeskednek a kormánynak. Ha a kikötőbe – mint pl. Hamburgba – csak egy szük kijárás vezet, az óriási gőzös gépei csak félerővel dolgoznak s többnyire egy kis gőzhajó által vontatják őket.
Egy ily módon vontatott nagy hajó minden szemközt jövő járműre nézve nagyon veszélyes, mivel bizonyos pillanatokban a vezető tengerészeknek nem engedelmeskedik.
Mindezekből kitűnik, hogy a *biztos kikötő* a tengerésznek, valamint az utasnak biztonságot nem nyújt s biztosnak tartott kikötőben is lehet hajótörést szenvedni.