Ha a közönség nem tudná megfizetni a villamost, beszüntetik az üzemet. -Mindenütt kiépitik a felsővezetéket. – Nyilatkozott a villamos aktuális bajairól.
- A Hétfői Napló tudósitójától.-
A pesti villamos, amiről most annyit beszélnek és irnak, azonfelül, hogy hatszázkoronás viteldijjal közlekedik, esetleg egy ujabb periódushoz ér rövidesen el, amint az a Hétfői Hirlap munkatársa előtt a legilletékesebb helyen kijelentették. Ez a nyilatkozat igy szól:
Amilyen sajnálatosan természetszerü volt a szénárak drágulásával és az üzemfenntartással járó dijemelés okozta tarifadrágulás, épp olyan sajnálatos de természetszerű lenne az is, ha a villamosüzem fentartásához szükséges kellékek tovább drágulása esetén ujabb viteldijemelést kellene publikálni. Minthogy azonban nem kivánható az, hogy a villamoson utazókat ráfizetéssel vigye a társaság vonalain, a budapesti vilámos sem tétovázhatna és berli ni példára, kénytelen lenne üzemét szüneteltetni, ha kalkulációjában csalódna. Valószinű azonban, hogy nálunk erre nem fog sor kerülni, csak a legvégső szükség és egy abnormis helyzet tudna bennünket odasorolni. A villámosüzem szünetelése a mi fővárosunkra nagyobb csapás lenne, mint Berlinre.
Hogy a 600 koronás viteldijat több utas nem tudja megfizetni, azzal a társaság számolt akkor, amikor az uj kalkulációt már egy 15 százalékos utaskéséssel állapitotta meg. Tény azonban az, hogy jelenleg a helyzet az, hogy további tarifaemelésre nem gondolunk, akkor amikor az omnibusz, autóbusz, fogaskerekü, sikló 50 százalékos emelésnél nagyobb összeggel emelte tarifáját s amikor a konfliskocsi és viteldijemelésre kényszerül és kényszerült.
Ugyanakkor, amikor a viteldijemelés áll folytonos előtérben, - szól tovább a nyilatkozat – a villámosvasutak foglalkoznak az üzem fejlesztésével is, mint például a felsővezetékes rendszer kiterjesztése; őszre már el is készül a Rákóczi-út feletti, a Kossuth Lajos-utcáig és a Boráros-tértől a Nagykörut felett a Nyugati pályaudvarig a felsővezeték. Tavasszal pedig megkezdjük a Kossuth Lajos-utcától a további uthálózat feletti felsővezeték kiépitését. Ez nekünk is üzemmegtakaritást jelent s a publéikumnak is előnyére válik, mert a hajótöréstől ment könnyebb és gyorsabb közlekedést biztositja.