A Gibraltári- szoroson átvezető alagút tervezetét már a háború előtt tanulmányozták; a béke megkötése után pedig újra fölvették e tanulmány fonalát. Az alagút nem csak hogy összekötné Spanyolországot Marokkóval, hanem megrövidítené az Európából Délamerikába vezető út időtartamát is.
Az utasok szárazföldön jutnának Európából Dakarba, Senegál partjához, a nélkül hogy vasúti kocsijukat elhagynák s Dakarból egyenes vonalban hajón szelnék át az Atlanti-óczeánt, hogy Rio-de-Janeiró-ban kössenek ki. Gibraltárból Dakarba vasúton 3 napig tart az út, Dakarból Rio-de-Janeiróba hajón 4 napig.
Az alagút megépítésével járó nehézségek óriásiak. Hossza 25 km, melyet az expressz-vonat 20 percz alatt futna meg. Az alagút a tenger színe alatt nagy mélységben haladna.
Ezelőtt 12 évvel az alagút költségeit 250 millió frankra becsülték. A mai drágaság közepette közel 1 milliárd frank lenne a megépítéshez szükséges töke.