A németországi, Rajna-melléki Barmen várost a tőszomszédos Elberfelddel és ennek Vohwinkel nevü külvárosával összekötő függővasút , mely személyszállitásra van berendezve, részben elkészűlt s már át is van adva a forgalomnak.
Ez a függővasút, mely két nagy, iparűző város épületei fölött s hosszú vonalon egy girbe-gurba folyócska –a Wupper – fölött vezet, a mai idők vasúti épitkezéseinek egyik legérdekesebb műve.
A függővasútak rendszere nem új dolog, különböző formákban már gyakran alkalmazták, de majdnem kizárólag csak anyagszállitásra. Személyszállitásra bagyobb kiterjedésben ez a barmen-elberfeld-vohwinkeli függővasútvan először berendezve.
Az érdekes vasútat villamos erő hajtja. Épitése olcsóbb, mint bármelymás vasúté, gyorsasága pedig sokkal nagyobbs a sinek kanyarulatai sem okoznak a haladásban nehézséget. A képünkön is látható vasút sebessége háromszor akkorára van tervezve, mint a rendes villamos közúti vasútaké.
A kocsik szabadon függnek a felépítményről. A sinek könnyű tartókon nyugosznak s a kocsikon felül alkalmazott kerekek csak egy sinen futnak. A kocsikat megerősitő szerkezet úgy van berendezve, hogy ha nagyobb kanyarulatot tesz a kocsi, szabadon lenghet a levegőben a nélkül, hogy a bennülőknek érezhető kellemetlenséget okozna.
A próbameneteknél egyes görbületek befutása alkalmával a kocsik 25 foknyira is kitértek a vízszintes helyzetből, de az utasok teljesen megtartották biztonság érzetüket s a kocsi, midőn a görbületből az egyenes pályára tért, visszakerült vízszintes helyzetébe a nélkül, hogy rázkódásokat okozott volna. Kisérlet czéljából vizzel telt edényeket helyeztek el a kocsikba, a melyek, ha a kocsi ferde helyzetet foglalt, szintén ferdén állottak, de egy csepp víz sem ömlött ki belőlük.
A vasút az egy sínes rendszer szerint két sinnel van épitva az oda és vissza menő kocsik számára.
Óránként 40 kilométer sebességgel haladhat e vasút, de ezt a sebességet szükség esetén tetemesen növelni is lehet. Az egész pálya hoszsza 13 kilométer lesz, miből nyolcz kilométer már készen van. Az összes költségek kilométerenként fél millió márkára rúgnak.
Az ilyen függővasútakat nemcsak a helyi közlekedés czéljaira, de mint mezei és hegyi vasútakat is jóllehet használni, a mit számos e téren tett kisérlet bizonyít. A vasúti építkezés újabb időkben nagy lendületet nyert tudománya érdekes részlettel gazdagodott e vasút által, melynek épitője Langen Jenő német mérnök.