A Dunagőzhajózási Társasággal kapcsolatban az utóbbi időben dicséretre méltó tények valóban nem kerültek a nyilvánosság elé.
A dunai hajózásnak mindig ósdi ás kezdetleges szerve volt a Dunagőzhajózási (itt nemcsak a legutóbbi Zrinyi-féle katasztrófára gondolunk), ez a társaság mindig csak amolyan másod, sőt tizedrendű módon bonyolította le a dunai forgalmat és egyetlen szerencse, hogy a magyar állam illetékes köreiben hamar tudatára ébredtek annak, hogy ez az osztrák vállalat nekünk Magyarországnak maradi és kicsinyes.
Az állam ezért azon volt, hogy a dunai hajózásnak minden olyan ágát, amely az állammal némi kapcsolatban van, a minden izében modern szellemű Magyar Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaságra ruházza és a Dunagőzhajózási ilyen módon csak másodrendű szerepet tölt be nálunk Magyarországon.
Az osztrák társaság valószínűleg ezt a másodrendűséget akarja elsőrendűvé avanzsáltatni most, amit abból következtettünk, hogy egy igen sokoldalu és pénzügyi körökben előnyösen ismert szakférfiut, Vas Ferenc udvari tanácsost nevezte ki a Dunagőzhajózási Társaság magyarországi igazgatójává.
Vas Ferenc eddig az Első Magyar Iparbank elnöke volt, ezt megelőzően pedig a Kereskedelmi Bank és Unióbank szolgálatában állott s mindenütt elismerésre méltó tevékenységet fejtett ki.
Közgazdasági körökben nagy rokonszenvvel fogadják Vas Ferenc kinevezését és bíznak abban, hogy a Dunagőzhajózási Társaság megrokkant szervezete általa ismét friss erőre kap.