Kereskedelmi hajóknak, valamint tengeri hajók építésének állami segélyben és kedvezményben való részesítéséről a kereskedelmi miniszter törvényjavaslatot terjesztett a ház elé.
A 26 szakaszból álló javaslat elrendeli, hogy a tengeri szabadhajózást űző hosszujáratu és nagy parthajózásu magyar hajók kétféle segélyben részesüljenek, ugymint hajóbeszerzési- és járatsegítségben. A hajóbeszerzési segítség a hajók tiszta tonnatartalmához arányosítva, tizenöt évig engedélyeztetik. E segítség első évben 20 korona minden regiszter-tonna után, mely összeg a második évben 20 százalékkal csökken. A harmadik évtől kezdve a hetedik év leteltéig a segítség minden esztendőben az előző évre kijáró segélyösszegnek 20 százalékával ismét leszáll, a nyolcadik évtől kezdve pedig a 15-ik év végéig minden lajstromozott tiszta tonna után 5 korona évenkint.
Új hajók után ez a segítség felemeltetik 40 százalékkal –
ha a hajótest hazai gyárban teljesen hazai anyagból, 30 százalékkal, ha a hajótest hazai gyárban legalább felerészben hazai anyagból, 20 százalékkal, ha a hajótest, bár külfölfdi gyárban, de teljesen hazai anyagból építtetett. Abban az esetben, ha a beszerzési segítségre jogosító uj gőzösökön a kazán- és a gépberendezés, valamint a csővezeték hazai anyagból és hazai gyárban készült, a megállapított beszerzési segítség e czímen 20 százalékkal emelkedik.