Amint megnézi az olvasó a képen látható óriási gépet, azonnal látja, hogy ilyen hydraulikus sajtó acélpáncéllemezek készitésére a világon minden acélgyárban van. Acélgyára minden országnak van, tehát olyan csudát, hogy azt mondhassuk, hogy a képen látható gép egyedül álló a világon, a legnagyobb, a legerősebb, a legrégibb vagy valami hasonló jellegü, nem tudunk róla, ellenben azt mondjuk egyszerüen, hogy a gép a német acélpáncél gyártó gyárak egyikében van.
Ezzel sok olyat mondottunk, amiről a világháboru előtt nem volt biztos képzetünk. Ezzel azt állitottuk, hogy ebben a rovatban szereplő technikai csudák közé beleillik a hydraulikus sajtó tipikus képe egyszerüen abból az okból, mert az német. Nézzük végig az acéllemez gyártását egészen addig, amig a sajtóba jut, s ezután következtessünk.
A vas, az acél alapanyaga a nagy olvasztóból folyékony állapotban nem a tégelyekbe fut, ahol mint nyers vas várja további eljárását, hanem az acélolvasztó körtékbe ömlik, ahol a szénmenynyiség szabályozásával, a ritka és csak kismennyiségü, de hatalmas erejü fémek hozzáadásával Wolfram, Titán, Nickel, Króm vagy más nevü acélformában éri el tökéletes összetételü anyagát.
A Mannesmann, Bessemer, Bläckman, Krupp nevei elég bizonyitékok arra, hogy Németországban tudnak acélt gyártani. Az acélolvasztó körtéből az acéltömeg folyékony állapotban tégelyformába kerül, ott azonban rudformát nyer, s mihelyt halmazformát nyer, s mihelyt halmazállapota annyira szilárd lesz, hogy tömegében összetartó, felragadják, s a sajtókba szoritják. A legelső sajtó adja meg a legelső nyomásokozta egyenletes felületet, azután erősebb és erősebb nyomás adja a sajtónak azt a tehetségét, hogy a nagytömegü, nagyátmérőjü acéltömegből a kívánt vastagságu acélpáncéllap legyen. A sajtó alól szinte hideg állapotban kikerülő acéllapok, mint azt a háboruból tudjuk, a legfontosabb hadifeladatok megoldására vannak rendelve.
Acélpáncéllal van burkolva az ágyu hátsó felülete, hogy a kiszolgáló legénység a gyalogsági fegyver ellen legyen megvédve, acélpáncélzata van a lövészárok kilövési réseinek, a gépfegyver szerkezetének, a repülőgépek vázának, a hajók oldalfalainak, az automobiloknak, a vasúti mozdonyoknak és kocsiknak, az erődök belső páncéltornyainak s acélpáncélból van a tengeralattjáró hajók teste.