Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1929-ben megállítjuk a virtuális időt, most nyolc héten át tematikus számok következnek, a rovatvezető-szerkesztők négy témában tallóznak. Érdekes és felettébb tanulságos dolog így, egy-egy téma köré csoportosítva egyben látni-olvasni a század első harmadának legfontosabb, legérdekesebb...
ROVATOK
A Le Temps vasárnap esti száma Magyarország és a trianoni szerződés cimen figyelemreméltó vezércikkel közöl, amelyben többek közt a következőket irja: - A magyar sajtó kommentárjaiból az tünik ki, mintha Franciaország...
A Pénzintézetek országos egyesülése az osztrák békeszerződés nyomán sorozatos szaktanácskozmányain megvitatta a békeszerződéssel kapcsolatos pénzügyi kérdéseket és ezekben a részletkérdések beható kidolgozása mellett...
A történész munkájának egyik legfontosabb morális és taktikai vezérelve a tárgyilagosság kell, hogy legyen, amikor a világ egy szeletét vagy akár egészét vizsgálja.
Az irodalom embere viszont nem tudja nem áthágni...
A magyar tudománynak becsületére válik az a nagy siker, melyet a Heidelbergben közelebb lefolyt nemzetközi mathematikai kongresszuson tudományos életünk egyik kitünőége, Kőnig Gyula egyik felolvasásával aratott....
Magyarország – Franciaország 13:1
Harmincnyolc fokos meleg pörzsölte vasárnap délután a főváros közönségét, de a sportimádókat – több, mint harmincezer embert – ez nem akadályozta meg abban, hogy...
Bulvár
Meztelen táncosnő a Városligetben
A pesti éjszakai élet botránykrónikájába piros tintával íródott be az...
Kultúra
Politika
Tudomány-technika
Sport
Gazdaság
Sport
Kultúra
Kosztolányi Dezső - Végvári versei
Erdéllyel nem nehéz bennünket megríkatni. Édes véreink szenvednek...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.