Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
A világháboru egyik legnagyobb fontosságu és mindenesetre legvéresebb szakaszát éljük most. Három nagy fronton óriási hadseregek vívják a legrettenetesebb harcokat, melyek már hetek óta tartanak s amelyeknek végét egyelőre még belátni sem lehet. A három front harcai közül legnagyobb...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Az intelligencia pusztulása
A harctérről Az Est-nek ezt írja valaki, aki hadnagy is, doktor is:...
FTC – MTK 1:1 (1:0) FTC – MTK 1:1 (1:0)
Üllői-ut. 15.000 néző. Bíró: Oláh Aladár. Sportszempontból bírálva a...
Szabad lesz az orosz sajtó! Szabad lesz az orosz sajtó!
Nagy úr az orosz cár. Még a meglepetések dolgában is. Hol az...
Az irek forradalma Az irek forradalma
Reggelre Dublinban a helyzet lényegesen megjavult. Mindazonáltal a...
A legnagyobb mozdonygyár A legnagyobb mozdonygyár
Amerikában a Baldwin-féle mozdonygyár r.-társaság, mely a világ...
Atletika ifjusági hadibajnokság Atletika ifjusági hadibajnokság
A margitszigeti sporttelepen rendezte a MASz Magyarország ifjusági...
Bálint Aladár: A moziplakát
Előttünk, szemünk láttára serdült fel. Eleinte szerényen, alázatos...
Lovas Antal meglepő győzelme Lovas Antal meglepő győzelme
Lovas Antal, a MAC old boy atlétája, nagy meglepetést keltett a MAC 9...
Isten rabjai. Isten rabjai.
Az egyik ember a pénznek rabja, a másik a pompáé, a harmadik a...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98