Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
November 26. Fehér hótakaró csillog a város felé a budai hegyek hátán. A földeken és mezőkön is a tél szüzesen tiszta jelvénye díszeleg, a főváros szélén útvonalait már olvadó jégtáblák szegélyezik az utak sárosak, s mennél közelebb jutunk a nagy eseménynek a helyéhez, a kép egyre...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
A libamáj A libamáj
Vidám történet az árdrágítási krónikákból. A benne önkéntelenül...
A kedves betörők... A kedves betörők...
Hihetetlen történeteket termel néha az élet, mely raffinált...
UTE – FTC 2:2 (2:1) UTE – FTC 2:2 (2:1)
A bajnokság második és harmadik helyén álló két csapat mérkőzése nagy...
Az uj divat Az uj divat
Az utolsó lóversenyek is lezajlottak a sportkedvelő Párisban,...
 Milyenek voltak az ősemberek?  1. Milyenek voltak az ősemberek? 1.
A biblia a teremtés isteni müvéről szóló leírásában az első emberpárt...
Az ujpesti betörő Az ujpesti betörő
Ujpest virágzó, nagy város. Ha nem a szomszédos homokon, hanem...
Háziiparunk téli teljesítménye Háziiparunk téli teljesítménye
Az idei havas hideg tél a falu lakosságát otthonába szorította. Ez a...
A Thomka Áron emlékverseny A Thomka Áron emlékverseny
Mindössze három csapat állott ki vasárnap délelőtt a Lágymányoson a...
Trafikhiénák Trafikhiénák
Bemegyek a trafikba. Jól öltözött öreges ur áll mellettem, ki...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98