Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Rengeteg a nép Szolnok utcájának főterén. A kunmadarasiak a megyeházával szemben, a nagy téren már a kora reggeli órákban elhelyezkednek. Ott fogyasztják el reggelijüket s várják, amíg a nagy tölgyfaajtók megnyílnak, hogy bebocsátást nyerjenek a tárgyalóterembe......
ROVATOK
A világ közvéleménye feszült érdeklődéssel figyeli azokat a roppant erőfeszítéseket, amelyeket a világ győztes nagyhatalmai a tartós és igazságos béke megteremtése érdekében fejtenek ki. Mindegyik nagyhatalom előtt...
Épülőfélben lévő hatalmas hétemeletes modern ház a Rumbach Sebestyén-utcában. Még javában dolgoznak a mesteremberek, de az épületben már erősen folyik a munka. Itt van Magyarország egyik legfontosabb hivatala: a...
Bizalmas, de annál viharosabb gyűlést tartottak néhány napja a szinésznők. A szinpadi ruhák nyomasztó kérdéseivel – inkább azt mondhatnók, a színpadi ruhaszámlák nyomasztó kérdéseivel – foglalkoztak és heves jelenetek...
Mégis, a sok dollár, arany, kurzus és váltás között egyre gyakrabban hangzik a szó: forint... Bizalommal, féltő szeretettel ejtik ki nevét, várják és koplalnak a kedvéért, mert tudják: ha nem is hozza meg a Kánaánt,...
A nagy kánikulában ritkább sorokban igyekszik a közönség az Üllői-úti pálya felé, mint vasárnap. Amikor a mérkőzés kezdete következik, mintegy 18.000 ember helyezkedik el a nézőtéren. Már az előmérkőzés félidejében...
Tudomány-technika
Sport
Javuló eredmények, fokozódó érdeklődés az atlétikai bajnokságokon
Kellemes „atléta időben” bonyolították le az atlétikai...
Gazdaság
Az államosításról, a széntermelésről, a külföldi kereskedelmi...
Bán Antal iparügyi miniszter pénteken délután fogadta a sajtó...
Bulvár
A terézkörúti aljas merénylet szovjet áldozatait a nemzet...
Az egész magyar fővárost lázban tarja az a megdöbbentő és...
Gazdaság
A magyar filmgyártás gazdasági meglapozottsága
Magyarország gazdasági és pénzügyi köreiben az utóbbi időben nagy...
Gazdaság
Forgalomba kerül a 10 milliárdos
Az utolsó napokban nagy bankjegyhiány volt észlelhető a piacon és...
Gazdaság
A tízmilliódolláros kölcsön
A napilapok jelentették, hogy a pénteki minisztertanácson Nagy Ferenc...
Gazdaság
Bulvár
Pótnyomozás a háborús főbűnösök ügyében
Fontány Ferenc népügyész újabban most politikusok, írók, újságírók...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.