Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Vasárnap kora reggel. A nap alig-alig tud áttörni a tömörülő felhők között. A máskor ilyen időtájban még néptelen margitszigeti utakon most evezősök vonulnak csónakházaik felé. Először a KISOK nyolcasai indultak. Az egyes hajók indítási időköze fél perc volt. A három és fél kilométeres...
ROVATOK
A Transkontinent Press hirszolgálat budapesti tudósitója, Karl Wolf hosszabb helyzetképbe számol be a magyarországi helyzetről. Hangoztatja többek között, az uj magyar kormány a legfontosabb döntések után egyik...
Seyss-Inquart birodalmi miniszter, a holland területek birodalmi biztosa, Hollandia megszállásának negyedik évfordulója alkalmából nyilatkozatot tett. Kijelentette, hogy hivatala átvételekor két feladata volt: a...
1944. március 19-én Németország megszállta Magyarországot. Három nappal később a liberális, független és baloldali sajtót betiltották. Két ideérkezett német külügyi tisztségviselő és pártfunkcionárius feladata volt...
További cikkek:
Hosszú volt ez út, amelyet Árpid vezér honfoglaló magyarjaitól a mai honvédig megtett az örök magyar katona! Küzdelmes harcok, véres csaták, diadalok és hadi hírnév jártak hőseink után. Vannak tudós népek, kalmár...
A MAC minden esztendőben méltó keretek között áldoz, a háborúban elesett versenyvívói emlékének. Az idén sorra került tőrversenyben nagy küzdelem árán, holtverseny után Gerevich Aladár MAC nyerte egyesületének patinás...
Bulvár
Betörőből – árdrágító
Mert vagyont egyik sem gyüjt. Ebül szerzett, ebül vész! Az, aki ma...
Sport
A MAC nyerte meg a tőrvívó csapatbajnokságot
Magyarország 1941. évi tőrvívó-csapatbajnokságát a MAC együttese...
Bulvár
Ötven koronára emelik a villamos diját
Zilahi Kiss Jenő tanácsos jóvoltából, a főváros egy uj üzemmel...
Bulvár
Bulvár
Tudomány-technika
Világossággal és rádióval – hatezer méternyire a tenger alatt
Piccard tanár, a világhírű sztratoszférarepülő, mint hírlik, új,...
Tudomány-technika
Gazdaság
Tizenkilenc központi sertésvágó helyet jelöltek ki az ország területén
Fontos kérdésekről tanácskozott a napokban az értekezlet, amelyet az...
Sport
Karaki nyerte az első budapesti házak közötti kerékpáros viadalt
Már a kora reggeli órákban melegen tűz a nap, valósággal égett az...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.