Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Dietl vezér ezredes, a „narviki hős", tragikus szerencsétlenség következtében életét vesztette. Igy szól a hivatalos jelentés, de amit a jelentés mögött, a hír mélyenjáró valóságában az európai szív és elme megérez, az a párszavas híradásnál sokkal több. A történelem hőse ő,...
ROVATOK
Mint a Német Távirati Iroda értesül, a Führer az összeesküvés letörése után mint a hadsereg főparancsnoka, a következő napiparancsot intézte a hadsereghez: „Katonák! Lelkiismeretlen tisztek kis köre ellenem...
Az elmult héten tovább fokozódott a közönség ostroma a főváros lakásügyosztálya ellen. Jellemző a helyzet elmérgesedésére, hogy voltak olyan napok, amikor a rendőrség legerélyesebb támogatását kellett igénybevenni....
1944. március 19-én Németország megszállta Magyarországot. Három nappal később a liberális, független és baloldali sajtót betiltották. Két ideérkezett német külügyi tisztségviselő és pártfunkcionárius feladata volt...
További cikkek:
Az új háború félelmetes fegyverneme a repülőerő. A pontosan célba találó bombázók, a biztos híreket szerző felderítők, vagy a fürge és rettenthetetlen bátorságú vadászok: egyaránt a levegő hősei! A fiatal magyar...
Gradjanski – NAC 4:0 (2:0)
Amikor megindult a játék, még sem gondolta, hogy ez a mérkőzés a magyar bajnok vesszőfutása lesz. Akik kint voltak a mérkőzésen, jogosan kérdezik ezután a labdarúgó paródia után,...
Politika
Gazdaság
Évenként 40.000 új lakást kellene építeni
„Kevés olyan ága van a statisztikának, amely iránt olyan...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Hollandia a szélmalmok és facipők hazája 1.
Hollandia területe alig háromszorosa Pest megyének. Ezen a kis...
Sport
Svédország nyerte a budapesti svéd-magyar atlétikai viadalt
Szombaton csak a súlydobásban és a távolugrásban győztünk....
Tudomány-technika
Miért ízlik a cukrász-sütemény? 1.
Egyszerű a felelet - mosolyog bizonyára az olvasó, - mert édes! És...
Politika
A német és olasz népnek nem fontos, hogy a háboru hosszu ideig tart-e
A Relazioni Internationall ,,A győzelem biztos tudatában” cimű...
Tudomány-technika
Doktor úr, ugye nem fog nagyon fájni?
Dehogy fog, hiszen injekciót adok! – vagy: - Ne féljen semmit,...
Sport
Hat új bajnokot avattak a budapesti kerület atlétikai viadalán
Budapest kétnapos atlétikai bajnoki viadalát a BBTE Pasaréti-úti...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.