Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Milyen életerő volt, milyen gazdag tehetség, milyen nyugodt kitartás! Valahogy az egész országot magába gyűjtötte, az egész magyar népet szellemébe építette. Az embernek, ha vele beszélt, az volt az érzése, hogy személyesen ismert minden várost és falut és tanyát, minden urat és minden...
ROVATOK
A Nemzetközi Sajtó Tudósitója jelenti: Az uj spanyol külügyminiszter és Stohrer német nagykövet találkozója rendkivül szivélyesen folyt le. Jordana külügyminiszter a német nagykövetnek kijelentette, hogy különösen...
Austin republikánus szenátor törvényjavaslatot terjesztett a szenátus elé az össze 18-65 éves férfi munkaerő mozgósitásáról és a kötelező munkaszolgálat korhatárának 18 évre való leszállitásáról. A javaslat értelmében...
Akik az emlékezés napján testben vagy lélekben körülállották Babits sírját, bizonyára érezték, hogy nemcsak a kegyelet aktusa gyűjtötte össze őket. Sem a dússzínű és még friss hajtásokban újuló mű, sem a belénk...
Az egyes fegyvernemek pontos összműködése minden hadművelet alapja. A nagy létszámok, a hatalmas távolságok még békegyakorlaton is alaposan próbára teszik a parancsnokot, hát még a csatatér por- és füsttengerében,...
Szombaton csak a súlydobásban és a távolugrásban győztünk. Súlydobásban Németh Ernő 14.61 méterrel győzött, távolugrásban pedig Vermes Vilmos 736 cm-rel került az élre. Az elsőnapi verseny után a svédek 45:32 arányban...
Kultúra
Politika
Kultúra
Kultúra
Kultúra
Kultúra
Babits Mihály - Ezerkilencszáznegyven
Mi minden voltál már nekem, édes hazám! Egész világ melyben...
Kultúra
Kultúra
Babits Mihály - Baloldal és nyugatosság /1-2
Mi világnézetek kavargása között iramodtunk neki az irodalomnak; a...
Gazdaság
Mi legyen a lecsapolásokkal?
Olvasgatjuk az árvíz- és belvízvédelem időszerű kérdéseiről megjelent...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.