Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hiába, a ping-pong (azaz bocsánat: asztalitenisz) még mindig népszerű sport nálunk. Negyed századdal ezelőtt Jakoby és sporttársai szerezték meg a magyar színeknek a világuralmat és ha ma nyitva állnának a nemzetközi határok, bizonyos, hogy Soós, Harangozó és az élgárda többi tagjai...
ROVATOK
Antal István nemzetvédelmi propagandaminiszter szombaton este Debrecenben a MÉP választmányi értekezletén az üdvözlések és Ferenczy Tipor képviselő felszólalása után beszédet mondott. Saját feladatkörét igy jelölte...
Pató Pálék pipafüstös letargiába süllyedt közömbösségét is felráznák az adatok, amelyeket Oltay Károly műegyetemi tanár tett közzé a tagosítás mai állapotáról és új rendezéséről. Mint elrettentő példát említi a...
Olyan szót kell húszszor leírnom, amelyet lassan már csak én nem használok. Nem azért, mert nem áll helyt magáért. Túlságosan nagy karriert csinált ahhoz, hogy jókedvűen élhessek vele.
Mi írók szeretjük a hasonlatokat,...
Maga a léggömbgáz kétfajta lehet. Kevésbbé gyakori eset az, amikor a hármasával-négyesével összekötött léggömbök egész dróthálót emelnek a magasba „zárként”. Az ilyen rendszert nem lehet kellő magasságra...
Az első idei budapesti nemzetközi labdarúgó-mérkőzés iránt óriási érdeklődés nyilvánult meg. A jegyeket már a hét elején eladták, rengeteg régi meccslátogatónak már nem is jutott. Hatalmas tömegekben özönlik a közönség,...
Tudomány-technika
„A sorhajóhadnagyok fegyvere”: A buvárhajó
Reinhold Scheer német tengernagy, az első világháborúban a híres...
Gazdaság
A háborús gazdálkodás tudnivalóit népszerűsíti az Árumintavásár
A közvélemény örömmel értesült arról, hogy augusztus 14-24. között...
Sport
Éles nyerte a 100 kilométeres országúti kerékpáros bajnokságot
Vasárnap délelőtt rendezte a Magyar Kerékpáros Szövetség a népligeti...
Politika
Halifax és Churchill beszéde
Halifax lord a leedsi városházán mondott beszédében kifejtette, hogy...
Tudomány-technika
Az étherion
Az ujvilágból, ahonnan Tesla Miklós szenzácziós, de kétségbe vonta...
Gazdaság
Gazdaság
A „háborus” mezőgazdasági kiállitás
A most megnyilt mezőgazdasági kiállitás első vasárnapján valóban nem...
Kultúra
Kultúra
Epilógus a magyar őstehetsége kiállításához
Kevés magyar képzőművészeti kiállítás ért el akkora sikert a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.