Tudjuk...
... hogy eddig a szürke taxié volt Budapesten a „hegemónia”: mögöttük állt a tőkeerős nagyvállalat beszervezettsége és felette ügyes üzletpolitikája. Most azonban lényegesen megváltozott a helyzet. Az új kéktaxik tiszták, sima járásúak, elegánsak, amit a derék öreg szürke kocsikról bizony nem mindig lehet elmondani.
Mivel a taxiforgalomban nem a nagyvállalat tőkeereje, hanem a közönség ízlése a döntő, elérkezett az ideje annak, hogy a kéktaxit legalább is egyenjogusítsák a szürke taxival és vegyék revízió alá az előnyöket, amelyben a szürke taxit a sors és azonkívül számos baráti tényező részesítette. Revíziót kell végrehajtani az egész vonalon, kezdve az állomáshelyek elosztásától, de revízióra van szükség a szürke taxi szociális magatartását illetően is.
Teljes lehetetlenség, hogy a szürketaxi minden további nélkül besöpörje különleges előnyös helyzetének pengőkben alig kifejezhető busás hasznát, anélkül, hogy azért külön is megfelelő ellenszolgáltatást nyujtson. A magánautóforgalom rendkívül erős megszorítása soha nem várt konjunkturát eredményezett a számukra. Ezt a helyzeti előnyt megsokszorozta a kitartóan rossz időjárás. A szürketaxi átvette az egyeduralmat a fővárosi uccákon, soha ilyen jó kihasználásnak nem örvendtek a kocsik, dőlt a pénz a nagyvállalat pénztárába.
Eddig rendben volna.
De méltányosnak tartanók, ha a rendkívüli konjunktura hasznából elsősorban a derék szürketaxi sofőrök részesülnének. Itt nem arra a sajátságos levonási politikára gondolunk, amellyel a szürketaxi vállalat a sofőrjeit boldogítja és amelyre még vissza fogunk térni. Nézetünk szerint ezek az emberek megérdemelnék, hogy olyan külön alapot létesítsenek számukra, amely aktív szolgálatuk alatt és rokkantságuk esetére egyaránt támaszul szolgálhatna saját maguk és családjuk számára.
El tudnók képzelni azt is, hogy a taxikonjunktúrából kötelező formában más célra is megfelelő juttatást írnának elő a Szürketaxinak, akár a Kormányzó Ur hitvesének nyomorenyhítő akciója javára, akár más célra. A közönségnek fogalma sincs erről, hogy a szürketaxi mit keres. Éppen ezért mutatkozik szükségesnek a kérdés behatóbb szabályozása. Ezt nem lehet elkendőzni a látszatra igen kerek önkéntes adománnyal. A kéktaxi ezzel szemben minden támogatást megérdemel azért, hogy a modern új kocsik beállításával, az önálló kisegzisztenciák helyes tömörítésével taxi szempontból is biztosította Budapest világvárosi színvonalát és annyi kínlódás és vergődés után lehetővé tette sok kisember boldogulását.
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!