Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Macuoka japán külügyminiszter vasárnap rádióbeszédben fordult a külföldi, elsősorban tengerentuli japánokhoz, hogy mégegyszer hangozatassa Japán kitűzött céljait. Reméli - szólt többek között -, hogy az uj esztendő nem a mai emberi művelődés meginduló teljes felbomlásának esztendje,...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Az első síverseny Az első síverseny
Az Anna-kápolna felől Tatár Istvánnak, a szakállas sportvezetőnek...
Néma interju Gróf Teleki Pál tudós professzor urral Néma interju Gróf Teleki Pál tudós professzor urral
Gróf Teleki Pál miniszterelnök parlamenti bemutatkozó beszédében,...
A diadalmas olasz légiflotta A diadalmas olasz légiflotta
Az olasz bombázógépek – úgy a szárazföldiek, mint a tengeriek...
A magyar liberalizmus A magyar liberalizmus
Új századba fordul a magyarság. Van királyi palotája, turulmadara a...
Egységes magyarság Egységes magyarság
Míg a magyarság műveltségi teljesítményei elérkeztek odáig, hogy a...
Asszimiláció és irodalom Asszimiláció és irodalom
Schöpflin Aladárnak fenti címmel a Nyugatban közölt tanulmánya nem...
Ady és Salome Ady és Salome
1907 májusának valamelyik estéjén elvittem Ady Endrét Párizsban a...
A moszkitó-flotta A moszkitó-flotta
A modern háború minden terén változást hozott. A zuhanóbombázók, az...
Egységes magyarság Egységes magyarság
A magyarság mindig szerencsésen és termékenyen tudta egyeztetni az...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98