Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A képviselőház nagy érdeklődése mellett folyt a gazdasági program vitája. A keddi ülésen még több szónok felszólalását várják, de még aznap sor kerül Reményi-Schneller Lajos gazdasági csucsminiszter zárónyilatkozatára. Nem lehetetlen, hogy Reményi-Schnelleren kivül Laky Dezső és Varga...
ROVATOK
Az egész jugoszláv sajtó a berghofi találkozó külföldi visszhangjával foglalkozik és kiemeli a megbeszéltek fontosságát, amelyeket a birodalmi külügyminiszter jelenlétében a jugoszláv államférfiakkal folytatott....
Napok óta fenyegető hirek érkeznek a Nagy Magyar Alföldről. A Duna, Tisza, Zagyva és Körösök vidékéről árvizveszedelmet jelentenek a táviródrótok: a jégpáncél alatt fulladozó folyamok rövidesen átlépik a partokat...
Február legelején Kassák Lajos cikket írt "Írói hivatás és politikai szerep" címen a Magyar Nemzet-ben. A Népszava egyik fiatal és új munkatársa Kassák fejtegetéseit és célzásait többhelyütt félreértve, s félremagyarázva,...
Nagyon szegény londoni kovácsmester fiának született 1796-ban Michael Faraday, és pedig egy istállóban. Szüleitől gyerekéveiben mindössze annyi segítséget kaphatott, hogy édesanyja hetenként egy cipót adott neki....
A jégkorongbajnokság befejeződött. A hármas mezőnyű küzdelem mindvégig nagy harcot hozott. A BBTE – a BKE-ből átlépett Miklóssal megerősödve – megérdemelten és fölényesen nyerte meg a bajnokságot. A...
Sport
A Ferencváros csak 4:3 (2:1) arányban tudta legyőzni a Rapidot
A Ferencváros pályáját hó fedi, csak a középtájon és a kapuk előtt...
Kultúra
Gazdaság
Az Alföld öntözésének gazdasági jelentősége
Az 1937. évi XX. tc. az öntözéses gazdálkodás lehetővé tétele...
Gazdaság
Teljes erővel folyik Erdély bekapcsolása a gazdasági életbe
A hatalmas munkában, amelyet a kormányzat folytat Erdély életének...
Gazdaság
Harmincmillió pengőbe kerülne a mosoni Duna szabályozása
A Felvidék, főleg a Csallóköz visszakerülése aktuálissá tette a Duna...
Kultúra
Bulvár
Hires emberek magánélete - Graziani
E télies márciusi vasárnapon a világ szeme Rómára néz, ahol a Duce e...
Kultúra
Kosztolányi Dezső - Párbeszéd magammal
Feküdj le. - Még, még. - Nézd az ingaórát. Mindjárt háromnegyed...
Sport
A MAC-futók fölényes diadala a BBTE síversenyén
A BBTE Bély-Demény vándordíjas síversenyének résztvevői tünedeznek...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.