Dtum
Login with Facebookk
1941 | Augusztus

Nagyarányu munkálatok kezdődtek a jobboldali közlekedés előkészitésére

Budapesten több mint három hónap mulva vezetik be a jobboldali közlekedést, az előkészitő munka azonban a főváros közlekedési ügyosztályának irányitásával gyors ütemben folyik. Egyelőre a legsürgősebb és elengedhetetlen munkákat végezteti el a Beszkárt, hogy a jobbrahajtás bevezetésének napjára, november 9-ére minden átszerelés és átépités elkészüljön. A hozzávetőleges számitások szerint Budapest területén a villamoshálózatnak több mint negyven pályarészét kicserélik és mintegy hatvan pályarész részben kerül kicserélésre.

A forgalom zavartalan lebonyolitása céljából, biztonsági szempontból sokszáz villamos-megállóhelyet, járdaszigeteket és várócsarnokokat helyeznek át.
Több mint száz forgalmi összekötővágányt is át kell épiteni, a legforgalmasabb végállomások, igy az uj köztemetői, Baross-téri, Berlini-téri villamosvégállomások átépitésére már most sor kerül, a munkálatokat több helyen meg is kezdték. Érdekes, hogy a földalatti villamosok egyelőre továbbra is a balmenet szerint fognak közlekedni, november 9-e után is. A földalatti villamosvonalakon csak akkor térnek át majd a jobboldali közlekedésre, ha a földalatti villamoshálózatot kiépitteti a főváros.

A HÉV több vonalán bevezetik a jobboldali hajtást,
igy a nagytétény-törökbálinti, a rákospalota-rákosszentmihályi, a pestszenterzsébeti és a csepeli vonalon, a többi vonalakon november 9-e után is baloldali lesz a közlekedés, mert ezek a vonalak önálló, teljesen elzárt pályarészek.

A villamosvonalakon több változtatást léptet életbe a Beszkárt,
igy többi között elkészitette a Népszinház-utcából a Teleki-téren keresztül a Fiumei-uti vonalba vezető uj összekötő vágányt. A 20-as viszonylat augusztus 4-étől, hétfőtől kezdve az Orczy-uton és a Fiumei-uton, s az uj csatlakozó vágányon át fog közlekedni. A Karpfenstein-, az Örömvölgy- és a Kőris-utcákban levő vágányokat, – amelyeken eddig a 20-as villamosok közlekedtek – felszedi a Beszkárt és ezeket a sineket uj vonalak épitésére, illetőleg a régi sinek kicserélésére használják fel.

Az autobuszvonalakon is lesznek változások, több helyen bevezetik az egyirányu közlekedést.
Az autobuszkocsik átalakitása serény munkával folyik, sok kocsi elülső ajtaját már át is helyezték a jobboldalra, s ezzel kapcsolatban át kell épiteni az autobuszok belsejét, a keresztülések a baloldalra, a hosszuülések a jobboldalra kerülnek. Megkezdték a perronok átépitését is, az autobuszok ajtaját a jobboldalra teszik át, november 9-e után a baloldali ajtókat lezárják, befedik.

A legnagyobb átalakitás a Baross-téren, a Keleti pályaudvar előtt lesz, az átépités munkálatait a jövő héten kezdik meg.
Hatalmas villamospályaudvar létesül a Baross-szobor mögött és ugyancsak a jövő héten kezdik meg a pályaudvar indulási oldala előtt elterülő térség átépitését is, itt fordulnak majd a Rákóczi-utról jövő és odairányuló villamoskocsik.

A Beszkárt már hetek óta éjszakai próbajáratokat végeztet,
a villamoskocsikat a jobboldali közlekedésnek megfelelően próbaképen a legveszélyesebb vágányszakaszokon járatják. A főváros közlekedési ügyosztálya és a rendőrség szakértői állandó megbeszéléseket folytatnak és az érdekelt hatóságokkal együtt folytatják a jobboldali közlekedésre való áttérés előkészitését.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98