Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Ha a háboru befejezését minden bizonnyal követő idegenforgalmi fellendülés újra megindul, azt lehet remélni, hogy idegenforgalmunk visszakapja külföldiekben 1937. évi vendégeit, belföldiekben pedig az ország megnövekedése folytán megközelítőleg azt a tömeget, amit a Trianon előtti...
ROVATOK
Marion francia tájékoztatásügyi államtitkár szombaton este Nizzában nagyszámu hallgatóság előtt beszédet tartott, melyben a degaulizmussal és a bolsevizmussal foglalkozott. Az államtitkár megállapitotta, hogy a...
Hatszázötvenéves fennállását ünnepelte a svájci köztársaság ebben az esztendőben és Svájc nem lenne Svájc, ha nem használta volna ki az alkalmat ismét valamire, ami előbbre viszi kultúráját, gazdagodását. Rendkívül...
Lassan-lassan egy esztendeje lesz már, hogy a "falukutató" nevezettel híressé vált író- és politikus-csoportnak nem jelent meg nagyobb munkája, összefoglalása. Sőt elnehezült szívvel, aggódva inkább azt figyelhetjük,...
A második német afrikai gyarmat megteremtése 1881-ben történt, amikor a Behr-Brandelin és Peters által alapított Német-Keletafrikai Társaság szerződést kötött az Indiai óceánnak Zanzibár szigetével szemközti partján...
Az olasz-magyar válogatott atlétikai viadalon szombaton az olaszok 46:37 arányú vezetésre tettek szert. Vasárnap folytatták a nagy verseny. Amíg szombaton alig 8000 néző jelent meg a tribünökön, vasárnap több mint...
Politika
Az Egyesült Államok helyettes elnöke a demokrácia győzelméről
Wallace az Egyesült Államok helyettes elnöke, a moinesi nemzeti...
Kultúra
Bánk bán problémák - Katona József centenáriumához
Shakespeare 29 éves volt, amikor megírta III. Rikárdot, Schiller 27,...
Gazdaság
A svájci frank Európa utolsó szabad valutája – a fonttilalom...
A mult hetekben a Magyar Nemzeti Bank napról-napra csökkentette a...
Sport
Németország nyerte a német-magyar kerékpáros viadalt
Millenáris sporttelep. Közel 8000 néző. Felvonulnak a magyar és...
Politika
Japán és szovjetorosz ütközet a mandzsu határon
A kvantungi hadsereg közli: A japán csapatok a szovjet tűzőrségének...
Politika
Megindult a háboru a Szovjetunió ellen
Német politikai körökben ugy tudják, hogy Dekanozov szovjetorosz...
Kultúra
Kultúra
Gazdaság
A zsidótörvény „negativ rendszabálya” után pozitiv...
Antal István igazságügyi államtitkár, a pápai kerület képviselője,...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.