Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Gyászfátyolos babérágat teszünk egy ravatalra, amely körül megdöbbenten, mély gyászban áll az egész nemzet. Gyászfátyolos békekoszorut szeretnénk fonni fekete betűkből, a mélységes nemzeti gyásznak azt a monumentális koszoruját, amely csak önkéntes vértanukat illet meg. Mert az a...
ROVATOK
A honvédvezérkar főnöke közli április 13-án 12 órakor:
A baranyai háromszöget április 12-én estig teljesen elfoglaltuk. A Duna-Tisza közeén páncélos és gyorscsapataink ma a reggeli órákban elérték Ujvidéket. Ejtőernyős...
A magyar iparfejlesztésnek nagy érdekei fűződnek az Ipari Munkaszervező Intézet működéséhez. Ez a felfogás jutott kifejezésre az intézet közgyűlésén is, ahol Chorin Ferenc, Mátyás Jenő, dr. Beliczay Imre tanácsnok...
Talán szokatlan, hogy ez a folyóirat, az irodalom és művészet szemléje, egy politikus megdicsőült árnyának áldoz. De a mi számunkra ő nem politikus, nem csupán a közügyek intéző férfia, sőt nem is csak államférfiú,...
Vannak, akik talán csodálkoznak a címen, pedig amit állit, nemcsak hogy megfelel a valóságnak, hanem természetes is. Puska nélkül nincs háború. Még a gépesített hadviselés mai korszakában sem. Igaz, hogy a haditudósításokban...
Elszomorodott szívvel, lesújtva vettük a Kölnből érkező jelentéseket, amelyek arról számolnak be, hogy Magyarország labdarúgó csapata 65.000 néző előtt 7:0 (3:0) arányú súlyos vereséget szenvedett Németország válogatottjaitól....
Sport
Sport
Pataki remekelt a német-magyar tornaviadalon
Valljuk be őszintén és férfiasan: tudtuk előre, hogy kikapunk a...
Sport
Óriási meglepetésre a MAC nyerte a kardcsapatbajnokságot
Akik még nem tudnák, azoknak elmondjuk, hogy a nap kimagasló és...
Politika
Japán kész fegyverrel rákényszeríteni köveléseit a nankingi kormányra
A Távol-Keletről érkezett vasárnapi jelentések változatlanul...
Politika
Kultúra
Politika
Néma interju Gróf Teleki Pál tudós professzor urral
Gróf Teleki Pál miniszterelnök parlamenti bemutatkozó beszédében,...
Tudomány-technika
Néhány szó a karcsúságról, mire szolgál a zsír a testben?
Az az elkeseredett küzdelem, amelyek a nők a karcsúságért vívnak,...
Gazdaság
50 százalékkal olcsóbb fabakancsot és fatalpú szandált hoz piacra a...
A CIKTA cipőgyár további fejlesztési tervei élénken foglalkoztatják a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.