Megkezdődtek a pályaversenyek
A Millenáris-pályán vasárnap délután pontban 4 órakor megkondították a jelzőharangot, ezzel egyhetes késés után megindultak a kerékpár pályaversenyek, megindult a napsütés és még jóval 4 óra előtt megindultak a betonteknőn azok a versenyzők, akik bemelegítő köreiket futották. A tribünön és a tribün mellett fő a közönség.
Még hivatalosan meg sem indítják a versenyeket, az egyik fordulóban a gyorskorcsolyázó-kerékpáros Ladányi láncszakadást kap, bukik és fehér gézfoltokkal tarkítva, szomorúan jelenti be, hogy nyolc napon túl gyógyuló sérülései miatt, nem vehet részt a versenyen.
Bathó bácsi kezébe veszi az indító-zászlót, a színes trikók felett rábuknak a fejek a kormányra. Tapossák, gyúrják a köröket. Jól mennek a fiúk. Az izmokból kioldódik a merevség, a sokáig üresen állt pálya megtelik színnel és ez egyszer valóban nem mesterségesen forró a légkör.
A mai műsor magja: Budapest repülőbajnoksága komoly tét. Öt előfutamban és három reményfutamban köröznek, taktikáznak „spurtol”-nak a résztvevők, akik között akad újonc, de akad öreg róka is szépszámmal.
Mert a kerékpározónak nem elég taposnia a pedált és bedőlve venni a fordulókat, nem elég tüdőt, szívet, lábat, mindent beleadni a hajrába; a kerékpárhoz ész is kell. Látni azt, mikor menjen rá az előtte lévő kerekére, mikor könnyítsen az iramon, és mikor vágjon bele: ezt tudni soha, ezt csak megtanulni lehet.
A bajnokság Éles és Nagy Béla párharcán dőlt el. Tapogatózva, hihetetlen lassúsággal kezdik a kört Nagy élre megy, de leáll. Éles sem akar vezetni. Mégis az ő türelme fogy el előbb. Kiugrik és irtózatosan belevág. Nagy is beletapos, feljön. Éles előnye elfogy, szinte egymás mellett fut a két gép. Az FTC-ista belefekszik, a nyakán hozza előre a célegyenesben Nagyot és végül is kerékhosszal, elsőnek vág bele a célba. Remek küzdelem volt.
Magas rokonszenves úr fényképez előttünk. Ráismerünk Willy Lorenzre, a szövetség új német edzőjére. Ő ma a legnépszerűbb ember a kerékpárosok között. Mindenütt ott van, mindent megmond, tanácsai aranyat érnek. Megkérdezzük, mi az általános benyomása a magyar kerékpárosokról.
– Az anyag kitűnő, – mondja. – Helytelennek tartom azonban, hogy a versenyzők mindent csinálnak. Aki jól megy rövidtávon, az maradjon a pályán. Így is lesz még négy-öt elsőrangú országúti versenyző, akikhez később a tehetséges fiatalok felzárkózhatnak.
Ez elsősorban Élesre vonatkozik. – Lapozgat a noteszében. – Felírtam néhány fiatal nevét, akikből nagyon jó pályaversenyzőt lehet majd gyúrni. Bíró, Molnár és Morvay azok, akiket ilyen szempontból figyeltem. Természetesen még csak az elején tartok a munkának, - teszi hozzá - de ahogy tapasztaltam, a lelkesedésben és tehetségben nincsen hiány és egyelőre ez a legfontosabb.
Eredmények:
Budapest repülőbajnoka Éles (FTC) 12 mp, 2. Nagy (Törekvés), 3. Nótás (PSE), 4. Pelvássy.
1000 méteres időfutam bajnok Papp (Vil. K. K.), 2. Éles (FTC), 3. Karaki (BSzKRT).
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!