Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Érdekes gondolatokat vet fel dr. Balló Alfréd, a székesfőváros köztisztasági hivatalának igazgatója most megjelent „Racionalizálás üzemben és közigazgatásban” című tanulmányában. A tervgazdálkodás, amely a legliberálisabb államból indult ki, az állami és gazdasági feladatok...
ROVATOK
Minden Romániából érkező jel és hiradás arra vall, hogy a hetek óta huzódó és hullámzó román belpolitikai válság döntő fordulathoz ér! A kormány folytonos rekonstrukciója, úgy látszik, csak a bukaresti közhangulattal...
Funk német birodalmi gazdasági miniszter nagy beszéddel nyitotta meg vasárnap Königsbergben a német Keleti Vásárt. Beszédében hangoztatta, hogy Anglia már nem veheti el azt az előnyt, amelyet a német nép hétéves...
A már számon is alig tartható sok férfi után, akik mind szükségesnek látták a nyilvánosság előtt eldicsekedni Ady Endrével való ismeretségükkel vagy kapcsolataikkal, most megszólal a nő is, hogy világ elé tárja...
Az egész világon körülbelül 80 ezer rövidhullámú rádióamatőr dolgozik. Ez igen tekintélyes szám. A laikusok között ezen nyilván megdöbbenthetnek, mert ebből világosan kiderül, hogy a rövidhullámú rádiózás ma már...
A XX. magyar úszókongresszus hatalmas mezőnyű és szép küzdelmeket hozó versenyei több közönséget is érdemeltek volna. A Magyar Úszó Szövetség célkitűzései szerint - nagyon helyesen - most is a vidékről minél nagyobb...
Kultúra
Radnóti Miklós: Huszonnyolc év
Erőszakos, rút kisded voltam én, ikret szülő anyácska, - gyilkosod! ...
Bulvár
Ártatlanul megrágalmazott szinésznő
A rendőrséghez névtelen feljeletés érkezett a közelmultban s ebben...
Bulvár
A franczia nyelvtanítónő kálváriája
A német hatóságok a legutóbbi német-franczia diplomácziai feszültség...
Sport
Zsuffka Viktor ugrotta az év első atléta-rekordját
Végre igazi, izgalmas atlétikai versenyt láttunk a Margitszigeten. Az...
Politika
A Maniu-kormánynak örül a francia közvélemény
Az uj román kormánnyal szemben a francia sajtó - beleértve a...
Tudomány-technika
Gazdaság
Hozzászólás az Egyke kérdéséhez
Nem vagyok az Egyke hive, hiszen négy gyermekem van, mégis meglep...
Kultúra
Politika
Olasz lapok Magyarország és Bulgária Romániával szemben támasztott...
Az olasz sajtó figyelmét a nyugateurópai események mellett a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.