Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A szeszélyes május a hagyományos főiskolai evezősversenyre sem volt tekintettel. Zuhogott az eső és bizony a kísérőhajó fedélzetén senki sem tartózkodott, mindenki a hajó belsejéből figyelte a versenyt. A margitszigeti starttól legjobban a piros trikós műegyetemiek indultak el és...
ROVATOK
Az egész német sajtó nagy érdeklődéssel fordul a magyar államférfiak berlini látogatása felé. A lapok első oldalán, feltűnő szedéssel méltatják a magyar hivatalos látogatás rendkívüli horderejét. Hosszú tudósításaikban...
Valamennyi nagy utazási iroda, konszern hatalmas erőfeszítést tesz a középeurópai idegenforgalom érdekében, annál is inkább, mert szerződéseik kötik őket. A nemzetközi háborús pszichózis azonban igen nagy mértékben...
A mai idők jellemrajzához hozzátartozik, hogy a művelt világ nagy részében a hatalom bírálói egyre-másra összetörnek olyan elveket, amelyek a közelmúltban még, mint az emberi kultúra elsőrendű vívmányai, magától...
Az utóbbi esztendőben, különösen a világszenzációt jelentő tengerentúli gyermekrablók és az ezzel kapcsolatos kegyetlen bűncselekmények és ezt követően a halálbüntetéssel végződő bűnpörök, igen kedvezőtlen színben...
Az eső hű maradt a Davis Cup-hoz. Pénteken a Jég teljesen elborította a BLKE díszpályáját, szombaton is zápor vezette be a „műsort”, vasárnap pedig pontban félháromkor nyíltak meg az ég csatornái. A...
Kultúra
Kultúra
Kultúra
Gazdaság
Felvidéki költségvetéseket készítettek a minisztériumok
A Felvidékkel kapcsolatos kormányintézkedések sorában a pénzügyi...
Gazdaság
Miért ragaszkodnak a lakók a gázmosóüsthöz?
A főváros lakóinak gazdasági helyzetében beálló változásokat...
Politika
Gazdaság
A cseh korona és a pengő átváltása
A pénzügyi életet, de a magánosokat is közelről érinti, hogy a magyar...
Bulvár
Az ügyészség beszerezte a somfabotokat a botbüntetéshez
Szeptember hó 29-én jelent meg a hivatalos lapban a vagyon és a...
Politika
A Népszövetség nem fog beavatkozni a japán-kínai konfliktusba
A „Newyork Times” tudósitója a japán...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.