Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Vitéz nagybányai Horthy Miklós, Magyarország főméltóságú kormányzója június 18-án, vasárnap töltötte be életének 71-ik esztendejét. Az államfő születésnapi ünnepét bensőséges melegséggel ünnepelte meg Magyarország egész lakossága. Budapesten és a nagyobb vidéki városokban a ......
ROVATOK
Hitler vezér és kancellár vasárnap reggel különgépen a kasseli repülőtérre érkezett, hogy részt vegyen a frontharcosok első birodalmi nagygyűlésén. A kancellár a város feldíszített utcáin át azonnal a Karlwiesenre...
Modern Magyarországot szeretnénk látni magunk körül, új világot, amely a belső és külső verseny követelményeinek megfelelően magasabb lépcsőfokra hág a nemzetek rangsorolásában éppenúgy, mint polgáraink morális...
Schöpflin Aladárnak fenti címmel a Nyugatban közölt tanulmánya nem kíván nemrég megjelent könyvemmel (Az asszimiláció kora a magyar irodalomban) vitába szállni, hanem csak saját elgondolásait az asszimiláció folyamatáról...
Ha bepillantunk valamelyik modern óceánjáró rádiószobájába, csodálkozással látjuk, hogy a hajó, amely sokezer kilométerre van a parttól, éppen olyan könnyen tud érintkezést fenntartani a szárazfölddel, mintha csak...
Újpest – Ambrosiana 3:1 (1:0)
Vasárnap délután 12.000 néző ment ki a megyeri-úti pályára, a rekkenő júniusi vasárnapon. A nézőtéren a futball és minden sportágnak képviselői, a Hungária, a Ferencváros és...
Bulvár
A beteljesült álom: Horthy Miklós belovagol Komáromba!
Almásszürke paripán, hegyesjárású, hosszúsörényű, nemes ménen,...
Sport
A Ferencváros kiverte az Austriát a Középeurópai Kupából
Ferencváros – Austria 6:1 (2:1) Huszonötezer néző a trópusi...
Gazdaság
Szomorú helyzetjelentés a kecskeméti szőlő- és gyümölcsfrontról
Kecskemét, a csengő barack és a szóló szőlő hazája szomorú szüret...
Gazdaság
Nagyító
A Königsberg cirkáló Tanganyikában
A német Königsberg cirkáló a kelet-afrikai harcok során merész...
Kultúra
A Tamásgaléria századik kiállítása
Tíz évvel ezelőtt három számottevő érvényesülési lehetőség állott a...
Politika
Teleki miniszterelnök Szegeden programot adott
A miniszterelnök azzal kezdte, hogy Szegedre - hazajött! Megköszönte...
Gazdaság
Hol maradt a magyar ipar a párisi kiállitásról?
Az átlag-látogatónál, aki felületes impressziókat keres csak a párisi...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.