Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Magyar Közhasználatú Gépjárművállalatok Országos Egyesületének meghívására Budapesten előadást tartott dr. Hans Otto Wesemann, a németbirodalmi Reichskraftwagen-Betriebsverband ügyvezető igazgatója, aki a mai Németország gyakorlati közlekedéspolitikájának egyik vezéregyénisége......
ROVATOK
Feltűnést keltő vezéreikkel itt grórf Sigray Antal az egyik napilap vasárnap reggeli számában. „A kormány szertelen reformpolitikája” című cikkben Sigray gróf hivatkozik Imrédy miniszterelnöknek a zsidójavaslat...
A Magyar Nemzeti Bank főtanácsülése a február 6-ki közgyűlésnek a mult évivel azonos, 6.5 százalékos osztalék fizetését javasolja a 2.91 millió pengőt kitevő tiszta nyereségből. A főtanács az alapszabályok módosítása...
1907 májusának valamelyik estéjén elvittem Ady Endrét Párizsban a Salome dalműbe. Richard Strauss maga vezényelte akkoriban új és hírhedt művét a Chatelet színházban. A világhírű művészek, Emmy Destinn, Fritz Feinhals,...
Budapest nemcsak Közép-Európa, hanem az egész világ légi közlekedésében igen jelentős helyet foglal el. Tavaly a forgalomnak átadott repülőtér pedig a modern technika minden vívmányával fel van szerelve. Igen lényeges...
Hollandia – Magyarország 3:2 (1:1)
Nagy érdeklődés előzte meg a vasárnapi Magyarország-Hollandia válogatott csapatainak futballmérkőzését. A hollandi újságírók részletesen foglalkoztak a mérkőzés eshetőségeivel...
Kultúra
Gazdaság
Sport
A külföldiek győztek a vasárnapi motorkerékpáros nagydíjon
Kánikulai napsütésben, húszezernyi közönség előtt rendezte meg...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Aki először szállott le a lélek alvilágába 3
A tudatalatti jelentősége nem csupán az álmokban és egyes...
Kultúra
Kultúra
Gazdaság
Bolyongás az új budapesti repülőtér körül
A növekvő magyar idegenforgalom mellett egyre sürgősebb a nem...
Politika
Legitimista zászlóbontó nagygyűlés Szegeden
Vasárnap délelőtt 11 órakor tartotta meg Szegeden a Griger Miklós...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.