Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A politika az exigenciák tudománya. Sokan azonban az igérgetések tudományának tartják. Ebben a pillanatban mellékes, hogy lehet-e nálunk politikát csinálni nagy igéretek nélkül, aminthogy az sem döntő fontosságú, vajjon miért nyom többet a politika serpenyőjében a hangzatos mammutigéret,...
ROVATOK
Teleki miniszterelnök a követekző szavakkal tette meg jelentését. Horthy Miklós Fővezérünk! Mindkét szegedi kormány miniszterelnöke nevében, mint aki mindkét kormánynak tagja voltam, az összes szegedi és más ellenfordalmárok...
Az elsőrendű fontosságu fogyasztási cikkeknek minden fogyasztó számára való igazságos biztosítása céljából bevezették bizonyos élelmiszerekre, továbbá szappanra, szénre, valamint szövőanyagokra és cipészárukra az...
Apámról parasztivadék, kapás jobbágyok utódja, anyámról zászlós urak is vannak családomban. Rokonnak érzek minden magyart, és jogom van mindnek szemébe mondani az igazat. Ilyesformán írt Móricz Zsigmond egy levelében,...
A washingtoni tengeri őrség egyik megfigyelője nemrég jelentette, hogy az Alaszka félsziget tűzhányóinak egyike, a Venias-minov erős működésben van. A tűzhányó orosz neve arra az időkre emlékeztet, amikor Alaszka...
A pünkösdi szófiai vereség után igen nagy érdeklődéssel zajlott le a péntek este megtartott revánsmérkőzés. Magyarország csapata sporttudásának legjavát nyújtotta. Rég nem láttunk ilyen izgalmas és szép versenyt....
Kultúra
Bulvár
Vasárnap kezdték meg a magyar szakácsversenyt
Föltünést keltő látványosság szinhelye néhány nap óta a Kossuth...
Tudomány-technika
Bulvár
A miskolci nyilas-dúlás véres vasárnapja!
Kora hajnalban lépünk ki a miskolci pályaudvar kapuján. Alig egy hete...
Sport
Drámai közdelem után a Slaviáé lett a Középeurópai Kupa
Slavia – Ferencváros 2:0 (0:0) A Ferencváros tavaly megnyerte...
Kultúra
Sport
Bulvár
Bulvár
A köpenicki kapitány Budapesten
Voigt Vilmos suszter, a kit talán örökké csak köpenicki kapitánynak...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.