Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Az 1939-es newyorki világkiállításon az egész modern korszak felvonul és a világ legkisebb államainak pavillonjai mellett ott lesznek a nagy európai, ázsiai hatalmasságok monstrum pavillonjai is, hogy bemutassák az amerikai kontinensnek, mit fejlődött kultúrában, technikában és az...
ROVATOK
A spanyol nemzeti rádió az este közvetítette a főhadiszállás utolsó hadijelentését. Este tizenegy óra tizenöt perckor a falangisták, a Franco tábornokhoz hű erők himnuszának eljátszása után a következő hivatalos...
Itt az ideje, hogy közgazdasági szempontból is foglalkozzék a közvélemény az ország területi növekedésével. Az érzelmek ünnepi fáklyafényei után meg kell gyújtani a realitások egyszerű kis villanylámpáját. Most...
Pár év előtt csak a humor halálára készültünk. Úgy látszik, az egész szépirodalom utánahal. A vallásháborúk s a cézárok elírják előlünk a regényt. Az új Tolsztoj valószínűleg csak 1940 táján születik és 1980-ban...
Ha Röntgen Vilmos Konrád, aki negyvennégy évvel ezelőtt felfedezte a róla elnevezett varázslatos sugarakat, meglátta volna a napokban megnyílt londoni orvosi kiállításon azt a hatalmas gépet, melyet képünkön bemutatunk,...
Nagy érdeklődés előzte meg Magyarország és Svájc válogatott futballcsapatainak mérkőzését. A meccs a idei első Európa-Kupaküzdelem volt, ezenkívül hevítette a svájciakat a revans is. Ugyanis a francia futballbajnoki...
Sport
Nagy küzdelem Budapest és Debrecen között a tornászhegemóniáért
Vasárnap délután a Nemzeti Torna Egylet csarnokában került...
Bulvár
Kultúra
Helyzetjelentés az orosz színházról
E könyv szerzője az 1936 őszén rendezett moszkvai ünnepi játékok...
Politika
A Felvidék nem politikai vadászmező senki számára – mondotta...
Jaross Andor tárcanélküli miniszter vasárnap Ipolyságon beszédet...
Kultúra
Szerb Antal magyar irodalomtörténete
Ennek az új irodalomtörténeti könyvnek az olvasóját legelőször a...
Politika
Sport
Kemény csatában ütközött meg a két bajnokjelölt
A Ferencváros már 3:1-re vezetett, de az Újpest 3:3-ra javította az...
Gazdaság
Harmincmillió pengőbe kerülne a mosoni Duna szabályozása
A Felvidék, főleg a Csallóköz visszakerülése aktuálissá tette a Duna...
Kultúra
Sztaniszlavszkij 75 - Antoine 80
A színpad művészetének két maga méltóságú munkása érkezett el nemrég...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.