Jobbra hajts!
Alig néhány éve, hogy Európa államai a közlekedési rend tekintetében még két, ellentétes táborra oszlottak: a „jobbra hajts” és a „balra hajts” táborára. Európa áttért a „jobbra hajts” szabályra. Ez év elején már csak egy sziget maradt Közép-európában, ahol ragaszkodtak a régi, balra hajts-hoz. Ausztria, Csehszlovákia és Magyarország.
Azóta nagyot változott a világ.
Ausztria beolvadt a jobbra hajts rendszerű német birodalomba és október 1-től kezdve teljesen átállt a jobboldaliak pártjába. Ugyanez következett be a Csehországtól levált, német és lengyel fennhatóság alá került területeken. Legújabban pedig az a hír érkezik Csehszlovákiából, hogy ez az ország sem lát lehetőséget arra, hogy elszigetelt „balra hajts” terület maradjon. Az átállás sok pénzbe kerül ugyan, egyedül a prágai villamosvasút átrendezése is belekerül vagy 15 millió kc-be, de meg kell hozni az áldozatot, mert a maradék ország nem vállalhatja többé a „forgalmi akadály” szerepét Európában.
Mivel Prága is átállott a közlekedési „jobboldalra”, ezentúl Magyarország egyedül lesz nevezetes arról, hogy Európának mi vagyunk az utolsó „baloldali” állama. Ezt a visszásságot észre kellene vennie, még pedig sürgősen, mert hazánknak a most virradó új Európában elsőrendű fontosságú közlekedéstechnikai feladata van. Budapesten találkozik az Európát nyugatról keletre átszelő London-Istanbul autóstrada a Berlinből Prágán át délre tervezett új útvonallal, ide fut össze mind az a nagyszabású autóút, mely Bukarestet, Warsót, Bécset kapcsolja be a középeurópai úthálózatba.
Felhívjuk ezért minden illetékes tényező figyelmét, vigyázat!
Sok belső külső bajunk, gondunk mellett se felejtsük el: Európában mi vagyunk az utolsók, akik kitartottunk a „balra hajts” mellett. S ha más esetben felbecsülhetetlen erény is a tradíció, ebben az esetben mégis tegyünk le róla és pedig sürgősen!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!