Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A mérkőzés előtt a pálya közepére kifutottak a csapatok, a mérkőzést azonban nem lehetett megkezdeni, mert hiányzott az egyik határbíró. Vogel Rezső, a kijelölt határbíró sem jelent meg, értesítést sem küldött, úgy hogy végül a nézők között helyet foglaló Bíró Sándort kérték meg erre...
ROVATOK
A város lakói népviseletbe öltözve ünnepelték a felszabadítókat. Megjelentek az előkelőségek, ujjongás, taps töltötte be a teret. A lecsendesedés utánvitéz Imrédy Béla miniszterelnök mond meghatott hangú, hazaszeretettől...
Az országhoz visszakerülő felvidéki területek visszacsatolása számos kereskedelmi és ipari közigazgatási kérdést vet fel. E kérdések megoldásában való közreműködés Kamaránknak természetesen elsőrendű gondja, mert...
Tíz évvel ezelőtt három számottevő érvényesülési lehetőség állott a magyar képzőművészek rendelkezésére: a Műcsarnok, a Nemzeti Szalon és az Ernst Múzeum kiállításai. A Műcsarnok az volt, ami ma, az akkori Nemzeti...
Látott ön már hatalmas nyomdagépet munkában, midőn a nyomdavállalat szuterén helyiségében kékzubbonyos munkás bekapcsol egy kis elektromos kart és a következő pillanatban a kis falusi ház nagyságú szerkezet tompa...
Alig 2000 főnyi közönség előtt a várakozásnak megfelelően könnyen győzött a Ferencváros. A Ferencváros csapata az utóbbi hetek javuló formája után újra visszaesett és bizony sok helyen nyikorgott a gépezet. A csatársorban...
Tudomány-technika
Politika
Nincs akadálya a magyar fegyverkezési egyenjogúságnak
A magyar külügyminiszternek Genfben, a kisantant államférfiaival...
Kultúra
Tudomány-technika
Kultúra
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Gazdaság
Kultúra
Török Gyula - Ferenczy Károly
Tizenkét éves voltam, mikor először hallottam Ferenczy Károly nevét....
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.