Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A római blokk államainak miniszterei a történelmi jegyzőkönyvek aláírása óta nem tanácskoztak oly feszült légkörben és nem álltak oly nehéz feladatok előtt, mint ma. A budavári palotában hétfőn megkezdődő tanácskozások lefolyásáról, részleteiről, döntéseiről a nagy nyilvánosság elé...
ROVATOK
Károly király Mihály trónörökös és az udvari méltóságok kísérletében délben fogadta a román kormányt. Goga miniszterelnök beszédében kifejezte a kormány jókívánságait és utalt arra a nagy ragaszkodásra, amellyel...
A világgazdaság és a világpolitikai súlypontjai szédítő gyorsasággal vetődnek át a világ egyik sarkából a másikra. A spanyol válság után, amelyben földközitengeri utak és a baszk ércbányák termékei körül forgott...
Huszonegy évvel a borzalmas szárszói halál előtt egy összezúzott öregembert húztak ki a Rouen - párizsi vonat alól. Szennyes, ködös, tengermelléki téli est volt, a vonat késett, türelmetlen utasa eléjeszaladt, megcsúszott...
A repülés eddigi nagyszerű sikerei ellenéje, a feltalálók, gépszerkesztők még egyáltalán nincsenek megelégedve a repülőgépek mai teljesítőképességével. Még nagyobb biztonságot, teherbírást, sebességet, emelkedőképességet...
A magyar válogatott csapat hazafelé tartva Portugáliából, Luxemburgban megállt, hogy barátságos mérkőzést vívjon a luxemburgi válogatottal. A városban példátlan érdeklődés kísérte a magyar csapat vendégszereplését....
Tudomány-technika
A gépember, az emberi szervezet
Semmi remény sincs rá, hogy valaha is igazi értelemben vett gépembert...
Tudomány-technika
Kultúra
Kultúra
Az ember tragédiája Prágában.
Vrehllicky Jaroszláv és Brábek Ferencz arczképeihez. Ha kétségtelen...
Gazdaság
Mit várhatunk az ipari munkabérek és munkaidő törvényes rendezésétől?
A képviselőház most tárgyalta a munkaviszony egyes kérdéseinek...
Gazdaság
Faluszövetségi nagygyűlések Tolnamegyében
A Falu Országos Szövetség vasárnap Szekszárdon tartott nagygyűlést,...
Gazdaság
Félni jó, de megijedni nem kell!
Négyszáz évvel ezelőtt írta le Erasmus Rotterdamus a halhatatlan...
Gazdaság
Gazdaság
Gyorsvonati sebességgel száguldó hajó a Dunán
Nagy meglepetés volt a nagyközönség számára, amikor néhány nap előtt...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.