Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Lélegzetállító ütemben fejlődik a repülés technikája. Alig múlik el hét, hogy a lázasan dolgozó nagy gyárak mérnökeinek munkaasztaláról ne kerülnének le újabb és újabb tervrajzok. Egy cél szolgálatában áll valamennyi: rekordot teremteni gyorsaságban, a szállítható utasok számában...
ROVATOK
Vitéz nagybányai Horthy Miklós, Magyarország Kormányzója vasárnap délután ˝ 7 órakor a következő rádiószózatot intézte a nemzethez: Magyarország volt eddig a közelmult években a maga szűkre szabott határai közt...
Sallang és szóvirág nélkül, rideg tárgyilagossággal kell azt a kérdést megvizsgálni, vajjon politikai és szociális hatásain tul milyen befolyása lehet a gazdasági élet minden szakaszán bevezetett új numerus claususnak...
"Forr a világ bús tengere, ó magyar!..."
Bizony forr, német hanghullámok ostromolják az űrt.
Az író asztalhoz ül, egy öreg francia irodalmár arcképén pepecsel. Egyszer csak elneveti magát. Milyen furcsa lehet,...
A svéd parlament szavazórendszere rendkívül érdekes. Olyan modern villamos készüléket vezettek be, amely lehetővé teszi, hogy a szenátus 150 tagjának szavazatait 20 másodperc alatt, az alsóház 230 tagjának szavazatait...
Pontosan 5 órakor az eredeti összeállításban lép pályára piros ingben és fehér nadrágban a magyar csapat, majd utána a fehéringes osztrák együttes. Udvarias taps fogadja a magyar legénységet és egetverő éljenzés...
Tudomány-technika
A fizikai Nobel-díj nyertesei 1937-ben 1. rész
Régi gondolat, hogy az anyag nem tölti be folytonosan a teret, hanem...
Bulvár
Az Eszterházy- Apponyi esküvő divatszenzációi
Holnap délelőtt a Mátyás templomban herceg Eszterházy Antal tartja...
Sport
Esztergomi lefiniselte Kelent a Thomka-emlékversenyen
Vasárnap délelőtt a rákosi réteken rendezte a BEAC hagyományos Thomka...
Kultúra
Politika
Bulvár
Kultúra
Politika
Daladier a kijelölt francia miniszterelnök - még mindig nincs német...
Lebrus köztársasági elnök vasárnap délelőtt és délután folytatta a...
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.