Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A rakéta szerkezetének végleges megoldásával a légűrrepülés is megoldást nyerne, tehát az erre vonatkozó kísérletek, ha azokat mingyárt földön futó járművel is végezték, végeredményben mind a légűrrepülés megoldását célozzák. A visszahatás elvén alapuló szerkezeten már Newton Izsák...
ROVATOK
Az olasz kormány elutasító válasza a francia közvéleményben általános csalódást keltett, a francia kormánykörök is csalódtak várakozásaikban, bár el voltak készülve a visszautasítás valamilyen formájára.
Francia...
Csak kevesen tudják, hogy mialatt az elmult hetekben az egész világ figyelmét az olasz külpolitika kötötte le, az olasz gazdasági életben szakadatlan lázas munka folyt a teljes ipari autarkiára vonatkozó tervek...
Jubiláló Nemzeti Színházunkat mindjárt a felépülését követő évek - sőt évtizedek - igen súlyos megpróbáltatások elé állították.
Ha eltekintünk is a színház születését megelőző s annak létrehozásáért folytatott...
Dehogy fog, hiszen injekciót adok! – vagy: - Ne féljen semmit, majd elaltatjuk! – Válaszolja az orvos és a beteg bizalommal fekszik a műtőasztalra, tudja: bármi történik vele, érezni nem fogja. Az operáció...
Fényes haditett! Az örökvárosban, egész Európa lázas érdeklődése mellett, feszült légkörben, a Ferencváros megnyerte a Középeurópai Kupát. Gigászi harc volt, idegek csatája. Délután 3 óra volt, amikor elállt az...
Bulvár
Somlay Artúr az éjszaka összeverekedett egy pincérrel a Vígszínház...
Parázs botrány viharzott át az éjszaka a Berlini téri divatos kávéház...
Gazdaság
Három napra bezárták a párizsi tőzsdét
A Chautemps-kormány rögtön hivatalbalépése után bezáratta a párizsi...
Kultúra
Az Ember tragédiája mint színpadi feladat
Horváth Árpád a Nyugat legutóbbi számában teljesen helytálló dolgokat...
Politika
Eckhardt Tibor beszéde a külpolitikáról Miskolcon
Vasárnap délelőtt háromezer főnyi hallgatóság előtt tartotta meg...
Kultúra
Tudomány-technika
Tudomány-technika
A búvárok élete a tenger mélységeiben
Rettentő világharczunkban napról napra számos hajó sülyed le a tenger...
Bulvár
Tiz perc a 60 éves Hetényi Imrénél
Hetényi Imre 60 éves. Nincs sok idő, neki is dolga van, nekünk is, de...
Sport
A svédek nyerték a magyar-svéd atlétikai viadalt
A magyar-svéd országok közötti atlétikai verseny második napján...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.