Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Kora hajnalban lépünk ki a miskolci pályaudvar kapuján. Alig egy hete jártunk errefelé és most megdöbbenéssel vesszük észre, mennyire megváltozott a békés, művelt felvidéki város arculatja. Nem azért mintha az uccákon valami is történne egyelőre,-hiszen alig virrad meg! Hanem azért,...
ROVATOK
Nyolc hónappal ezelőtt egy fiatal bolseviki egyetlen pisztolylövéssel megölte Sergej Kyrowot, a leningradi szovjet elnökét, Stalin legbizalmasabb barátját, s valószínű utódját. Három nappal a gyilkosság után halomszámra...
A devalváció kérdése számos tanulságos megfigyelésre adott alkalmat a jelenlegi gazdasági válság folyamán. Ebben a kérdésben a válság arra tanitott meg bennünket, hogy a devalváció és állambankrott többé nem synonim...
A legnagyobb dícséret, amivel a szellem emberét illethetjük: hogy büntetlenül ellentmondhat sajátmagának. Melyik Goethe-ismerő ne szítta volna a költő élete művéből teli tüdővel magába a legkülönbözőbb életszemléletek...
Az egész emberiség nagy hálájára érdemes kutató orvostanárok most számoltak be először az orvosi nyilvánosság előtt munkájuknak első eredményeiről és az egész orvosi világ nagy érdeklődéssel fordult a laboratóriumi...
Ferencváros – Budafok 4:1 (1:0)
Kár, hogy az állatvédelem kifejlődött intézményének mintájára nem honosították még meg az embervédő egyesületet. Ha ilyen egyesület létezne, akkor hatásosan tiltakozott volna...
Bulvár
Kultúra
Kultúra
Kultúra
Tudomány-technika
Alagút a Calaisi-tengerszoroson át 1.
Franczia- és Angolországot a La Manche-csatornán át összekötő alagút...
Kultúra
Képzőművészeti szemle
A nyárral lezárult képzőművészeti év igen gazdag volt eseményekben....
Gazdaság
Sport
Takács ötödször is megvédte fedettpálya-teniszbajnokságát
Vasárnap délután csikorgó hidegben dőlt el Budapest 1929. évi födött...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.