Kitelepítik a Déli-pályaudvart és parcellázzák a helyét
A Déli-pályaudvar jelentősége, forgalmi felhasználhatósága évről-évre csökken.
A fej-pályaudvarmegoldások vasuti szempontból egyébként is nehézkesek, nem előnyösek, nemzetközi vonatok fogadására teljesen alkalmatlanok. A szerencsétlen beékelődés következtében is már hosszú idő óta követeli Buda a Déli-pályaudvar kitelepítését.
Vasuti szakkörökben most igen érdekes és már első pillantásra is komolynak ítélhető tervről terjedtek el hírek. Arról van szó, hogy a Déli-pályaudvart megszüntetnék, Kelenföldnél a vonalak kizárólag az összekötő híd irányában futnának és ebben az irányban, a Boráros-tér magasságában a budai-lágymányosi oldalon egy átmenő pályaudvart létesítenének. Legalább talán a berlini, friedrichstrassei pályaudvart lehetne hasonlítani ehhez az átmenő állomáshoz, melyet a közönség könnyen megközelíthetne.
Az új, praktikus, modern pályaudvar költségeinek a fedezetére módot lehetne találni a Délivasut felszabaduló területének értékesítése révén. A mai idők semmiesetre sem alkalmasak olyan átrendezésekre, amelyek horribilis költségekkel járnak és amelyeknek a létjogosultságáról legalább is vitatkozni lehet. A keleti pályaudvar állítólagos kitelepítési tervére vonatkozik ez a megjegyzésünk.
Budapestnek igenis nagy előnye, hogy főpályaudvarai bent vannak a város szívében.
A megközelíthetetlen, külvárosi távolságba helyezett pályaudvar, mint ideális elhelyezés, világszerte megbukott, ezen már túl vagyunk. A Keleti pályaudvar stílusos, praktikus átalakítása egyébként a közelmultban fejeződött be. Ha nem is ütötte meg ehhez a munkához a MÁV a nagydobot, meg kell mondani, hogy a Keleti pályaudvarra alig lehet ráismerni. Fővárócsarnokának ragyogóan világos, levegős, ötletes átépítése után.
Budapest friedrichstrassei pályaudvara pedig megépülhet igen hamar, ez csak elhatározás és energia kérdése.
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!