Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Bizony, kedves Olvasók, 2008. január 14-én jelent meg először a honlap, főoldalán egy ismertetővel: Üdvözlet az Olvasónak! Azóta sok víz lefolyt a Dunán (és általában a lefolyókban), rajtunk pedig átfolyt 35 év. Megpillantottuk a huszadik század egy olyan metszetét, amelyet eddig...
ROVATOK
Vasárnap egész Belgrád várta a zágrábi híreket: hogy eljön-e a horvát ellenzék az új szkupstina hétfői megnyitására és hogy milyen erővel tör ki az a általános sztrájk, amellyel Horvátországban tiltakozni akarnak...
Külföldön már régen igyekeznek kipuhatolni a fogyasztóközönség kívánságait és úgynevezett szubjektív piacanalízis útján tudományos intézetek keresik, mit és miért vásárol a publikum, hogyan lehetne ezt a vételkedvet...
A régi magyar képzőművészet története igen sok esetben adós marad annak megállapításával, hogy gyakorlói magyarok voltak-e, vagy pedig más fajhoz tartoztak? Két szélsőséges irány küzd a tudomány e terén, az egyik...
Az alábbiakban Kelemen Pál magyar archeológus és műtörténész elbeszélése alapján közöljük a fiatal magyar tudósnak a Yucatan-félsziget dzsungelében végzett érdekes kutatásait. A Kolumbusz előtti Amerika benszülötteinek...
Lengyel és Borsós országos rekordot úsztak
Zsúfolásig megtöltötte a fedett uszodát a Fick - Csík - Fischer döntőre kíváncsi közönség. A versenyen megjelent a kormányzó is és ott volt Mackensen német követ, Albrecht...
Tudomány-technika
Tudomány-technika
Az időmérés mai módja és eszközei, a Schortt- és a Schuler-óra
A légnyomás változásának hatását vagy az inga felsőrészére szerelt a...
Bulvár
60 éve pincér a 76 éves Jean bácsi, akinek most lesz a jubileuma
Jean bácsi közismert alak Budapesten: bohémek pincére, több mint húsz...
Bulvár
Zita királyné Ottó nevében nyilatkozott egy amerikai lapnak
Furcsa tulajdonságok keveréke a királyné. Oly sok anyai szenvedés és...
Tudomány-technika
A pingvinek a déli sarkmezőn
Ha expedíció vagy hajó érkezik a pingvinek közelébe, pár kilométernyi...
Politika
Pangalosz és barátai Athénben revolverrel belelőttek a tömegbe
Athéni táviratok szerint a vasárnapi választásokat megelőzően...
Sport
Sport
Gabrovitz és Schréderné nyerte Budapest teniszbajnokságát.
Vasárnap folytatták és nagyrészt be is fejezték a BLKE...
Sport
Csik Ferenc egyedül úszott és majdnem Európa-rekordot javított
A Magyar Főiskolai Sport Egyesületek egyesülése vasárnap este a...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.