Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A „Matin” Rómából keltezett cikkben arról számol be, hogy Gamelin tábornok, a francia vezérkar főnöke és Badoglio tábornagy, az olasz vezérkar főnöke, együttműködési tervet dolgozott ki Olaszország és Franciaország határainak védelmére a Brennerhágótól a Rajnáig. Olaszország...
ROVATOK
A Corriere della Sera alexandiai tudósítója nagy szenzációt jelent a lapjának. A hír, ha igaznak bizonyul, méltán kelt majd nagy feltűnést világszerte és beláthatatlan külpolitikai következményeket vonhat maga után....
A gazdasági élet legfontosabb problémája pillanatnyilag a gabonaértékesítés megoldása. Az olaszokkal erre vonatkozólag kötött megegyezés általában kielégítő, mert az 56 lírás átvételi ár jóval felette van a világpiaci...
A fiatalember a kereskedelem és ipar szolgálatába lépett. Homályos hivatásérzéssel indult a hivatalába, nem voltak kereskedő ősei, a városi üzlet nem szűrődött a vérébe családi izgalmakon s szívós vagyonféltésen...
Fenyegetően emelkedik a szivbaj halálozási arányszáma az egész világon és így érthető, hogy az orvosi tudomány fokozott gonddal látott a szívműködés titkainak felderítéséhez. A régi szívhallgatóval és füllel való...
Szombaton délután tartották meg Európa kardvívóbajnokságának döntő mérkőzéseit. Tíz vívó jutott a döntőbe, hat magyar és négy olasz. Így tehát az egyéni bajnokság is olasz-magyar párharccá fejlődött. Először a magyarok...
Bulvár
Tudomány-technika
Az időmérés mai módja és eszközei, a Schuler-óra és a kvarcóra
A Shortt-órák ismertetése után áttérhetünk a Schuler-óra leírására. A...
Sport
Nagy izgalmak, óvás és holtverseny a kardvívóbajnokságban
Vasárnap került sor a vívóévad legnagyobb versenyére, az egyéni...
Gazdaság
Ki a bűnös? Csehszlovákia gazdasági katasztrófája
A legfrissebb román állampolgár Barthou úr címére néhány számadatot...
Tudomány-technika
Kultúra
Kultúra
Sport
A Hungária Evezős Egylet sikere Luzernben
A magyar evezős sport fényesen szerepelt Luzernben az Európa evezős...
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.