Hatmásodperces dráma a ringben
Max Baer és King Levinsky boxmérkőzése
Csodálatos küzdelem tanúja volt az amerikai sportközönség, amikor Max Baer és Levinsky chicagói bajnok boxcsatáján izgulhatott. Az akkor világbajnokságra törő Max Baer útjában lényeges akadályt jelentett a jó képességű Levinsky, tehát meg kellett küzdenie vele. A nagy mérkőzés színhelye Chicago volt. Közel százezer néző, a dollár ezrek szédítő folyama a pénztár felé, valóban nagy eseménnyé avatta az öklök csatáját.
A fogadások megoszlottak, s ha mégis inkább Max Baerben bíztuk az amerikaiak, ahhoz nem kevés köze volt annak, hogy Max, a nép fiú a nők kedvence volt. Ezt az előlegezett bizalmat teljes mértékben valóra váltotta Baer. Olyan villámgyors akciókkal lepte meg az ellenfelét, hogy az már az első menet végén alig áll a lábán.
Ezután következett a drámai második menet. Még a boxolás hazájában is elég ritka eset, hogy ilyen nagy csata mindössze két menettel érjen véget. Ezúttal ebben a ritkaságban is része volt az őrjöngő közönségnek. Max Baer bravúros rohamokra indult. Mint a zápor, zúdultak kemény ütései az ellenfélre.
Levinsky egyre sűrűbben kapkodott a fejéhez. Néhány pontosan elhelyezett ütés következtében már csak egészen halványan látott. Max Baer észrevette ellenfele gyengeségét és még a második menet lecsengetése előtt döntést akart kicsikarni.
Az ezután következő pillanatokat csodálatos hűséggel örökítette meg a fényképész. Az utolsó hat másodpercről hat tökéletes felvétel készült, amelyek a gyilkos erejű támadás minden apró mozzanatát megörökítették. Levinky szinte meg érezve a vesztét, a sarok felé támolyog, és ott keres védelmet.
A kötelek rugalmasságában bízik csak már és reméli, hogy egy szerencsés lendülettel legalább pillanatnyilag sikerül olyan ütést elhelyezni a fölényes Baeren, amely egy időre szabad levegőhöz, erőgyűjtéshez juttathatja. De nagyot csalódik, Baer villámgyorsan iramodik utána és borzalmas ütésre készül.
A jobbkarja hátralendül, míg baljával fedezi a teret maga előtt, nehogy Levinsky a közelébe kerülhessen. Ez az első drámai másodperc. A lendület nem törik meg. Félelmetes gyorsasággal csapódik a döntő ütésre a jobb kar, amely a védetlen Levinsky szabadon hagyott állát éri. Ez a második mozzanat.
Az ütés oly nagy, hogy Levinsky feje elcsavarodik. És nyomban elveszíti az eszméletét is. Tehetetlenül zuhan hátra. A zuhanás villámgyors, Baernek még arra sincs ideje, hogy a karját visszahúzza. A legyőzött ellenfél válla a földet éri. Max Baer fürgén ugrik hátra.
Voltuk már csodák, felkelt az ellenfél még ilyen elképesztő ütés után is. Készenlétbe helyezkedik, hogy ez esetben megadja a kegyelemdöfést. De nincs szükség már rá. Gyakorlott szemmel látja, hogy Levinsky végleg befejezte.
A mérkőzés bírája még hamarabb ismeri fel a helyzetet és már az utolsóelőtti mozzanatnál számolásra emelkedik a karja. A számolás még egyre tart, amikor Max Baer a közönség tombolása körben frissen, ruganyosan indul a ring sarka felé.
Hat másodperces dráma - hat felvétel. Egy bálvány romba dőlt, a másik diadalmasan folytatja útját. A dicsőség babéra övezi és... negyedmillió pengő. Tízperces munka: negyedmillió pengő. Van-e még ehhez hasonló kereseti forrás? Az öklök munkáját gavallérosan díjazza a tomboló nézőtér. Vajon összegyűlne-e százezer fizető néző Chicagóban, ha történetesen egy életen át tartó munka eredményét akarná bemutatni egy tudós…
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!