Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A füstölgő Vezuv tövében Magyarország 4:2 (2:2) arányban legyőzte Egyiptomot
Négy óra előtt pár perccel meggypiros címeres dresszben a magyar csapat lép a pályára. Játékosaink udvarias tapsokat kapnak. Nagy feltűnést kelt, hogy amikor az izmos, sötétbarna egyiptomiak kifutnak a pályára......
ROVATOK
Barthou külügyminiszter vasárnap éjjel visszaérkezett Genfből és hétfőn összeült a minisztertanács, hogy meghallgassa jelentését azokról a nagyfontosságú tárgyalásokról, amelyeket Litvanov orosz külügyminiszterrel...
A Mussolini, Gömbös és Dollfuss miniszterelnökök által március hó 17-én aláírt római jegyzőkönyvek alapján létrejött gazdasági szerződéseket Olaszország, Ausztria és Magyarország között május hó 14-én este 8 órakor...
1914-ben az irodalmi élet is dinamikussá vált. Azok a társadalmi és politikai változások, melyek a világháború kitörése óta történtek, azok a mélyben és a felszínen feszítő erők, melyek napjainkat és holnapjainkat...
A modern orvostudomány az utóbbi években sok olyan meglepetésben részesítette a világot, amelyre még a legnagyobb fantáziával bíró emberek sem mertek gondolni. A sebészet terén egyre-másra követték egymást a szenzációs...
Torinóban Ausztria mérkőzött Franciaországgal, a meccset a holland Van Moorsel vezette. az 1:1 arányú félidő után a második félidőben egyik csapat sem tudta megszerezni a győzelmet és ezért a szabályok értelmében...
Kultúra
Bulvár
Politika
Avarescu miniszterelnök ostromállapottal akarja megelőzni a...
Bukarestből a cenzura megkerülésével érkezett jelentések szerint a...
Gazdaság
Elnökválasztás előtt a Gyáriparosok Országos Szövetsége
Ez a pozició nemcsak a magyar gazdasági életben, hanem az egész...
Bulvár
Tudomány-technika
Gazdaság
„Én mindenképpen a szabadkereskedelem híve vagyok”...
A bolettarendszer pótlására egész sereg magántervezet készült és az...
Sport
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.