Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Hivatalos közlés szerint Dolfuss kancellár budapesti látogatásának nemcsak udvariassági jellege van. Számos gazdasági szakember kíséri el Dolfuss Engelbert kancellárt Budapestre. Dolfuss budapesti látogatása talán tisztázza, hogy létrejöhet-e a Mussolini által ajánlott magyar-osztrák...
ROVATOK
A minisztertanács elhatározta, hogy hétfőn törvényjavaslatot terjeszt a kamara elé, amely felhatalmazza a kormányt, hogy egy hónapon keresztül az eddigi költségvetési keretekben vigye tovább az államháztartás ügyeit....
Érdekes és nagyszabásu előadást tartott január hó 25-én Budapesten Szekeres László dr., a Faluszövetség főtitkára, a fasiszta Itália egyik legalaposabb ismerője: „Hogyan oldotta meg Mussolini az olasz munkanélküliséget”...
Kezdjük egy idézettel, amit nem abból a tanulmányból veszünk, amiről a továbbiakban lesz szó, hanem H. G. Wells: A világtörténet alapvonalai című, meg nem érdemelt népszerűségre jutott művéből.
"Giolitti szocializáló...
A jobb és bal megkülönböztetése a mindennapi életben tehát érzés dolga. Valami belső érzéssel különbséget teszünk testünknek látszólag részarányos két fele között és meg tudjuk érteni, hogy a részarány talán testek...
A zürichi nemzetközi műkorcsolyázó-versenyen Imrédy Magda, a Galló-Dillinger pár és Vadas Márton képviselte a magyar színeket. A hölgyversenyben a bécsiek foglalták el az első hét helyet. Landbeck kisasszony győzött....
Bulvár
Huszonöt éve rikkancs a Váci- utca hires, rekedt Mukija
Az egész Belváros, de a Belvárosnak igazán apraja- nagyja ismeri azt...
Kultúra
Bulvár
Tudomány-technika
A repülőgépek fejlődése a háború után 2.
Bréguet jelenleg újabb szerkezeten töri a fejét. Oly repülőgépet akar...
Tudomány-technika
A repülőgépek fejlődése a háború után 1.
A repülőgépek fejlődése a háború után mindinkább az óriási méretű...
Kultúra
Tavaszi Szalon a Nemzeti Szalonban
Második Tavaszi Szalonját rendezi a Szinyei-Társaság "a fiatal...
Tudomány-technika
A hangyák csodálatos világa 1
Van egy olyan csodálatos birodalom, amelyben sikerült kiküszöbölni a...
Gazdaság
Megdöbbentő adatok az intakt aranyvaluta csődjéről
A világgazdasági válság egyik legfőbb okát a fizetési eszközök...
Sport
Magyar Úszó Szövetség jubiláris versenye
A pünkösd egyetlen sporteseményének, a 25 éves fönnállását ünneplő...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.