Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Elmondom az Ady Endrével való együttlétem perceit. Próbálom érinteni legerősebb emlékeimet, könnyű szárnnyal, mint fecske a vizet.
A mult század utolsó évében 1899-ben beiratkoztam Debrecenben a theologiára. Kényszerű cselekedet volt, szegények voltak a szüleim s rokonaim, nem tudtak...
ROVATOK
A németbirodalmi választás, - egy éven belül a harmadik, - befejezést nyert! A végeredmény a Hitler-Hugenberg koalició abszolút győzelmét jelenti s bár a többség, amellyel az új birodalmi gyűlésbe e koalició bevonul,...
A modern amerikai regényirodalom egyik legféktelenebb, de talán legzseniálisabb művében, a Nineteen-Nineteen („1919”)-ben a szerző, a spanyol-yankee John dos Passos kígyóméregbe és vitriolba mártott...
A halál közös emberi sors. De az író, a költő, sok-sok évszázon át büszkén ismételgette a non omnis moriar-t. Bizonyos fokig, valamilyen értelemben mentes volt ő a közös sors alól, s külön eschatológiát igényelt....
A rejtélyes kísérlet a következő: Egy jól megvilágított szobában ül a kísérleti médium az asztalnál. Az asztalon kis faállvány, olyan mint egy akasztófa, csakhogy kötél helyett hajszálfinom acéldrót lóg le róla....
Az 1928. évi olimpiai játékok óta sportversenyt nem kísért olyan óriási érdeklődés, mint a magyar válogatott csapat első amszterdami vendégszereplését, amelyre 30.000 főnyi rekordközönség jelent meg a stadionban....
Bulvár
Párisan a blue-pétrole, a glockni, a róka, a csipke, stilruhába a...
Háboru előtt s a háborut követő esztendőkben: Páris dirigálta az...
Bulvár
Kultúra
Mokry-Mészáros Dezső kiállítása a Tamás-galériában
Egy különös, majdnem mindenben a maga útján járó művésszel...
Bulvár
Kultúra
Bulvár
Kultúra
Bulvár
Kultúra
Viszálykodás a Műcsarnok körül
A képzőművészeti kiállításokat látogató közönséget december havában...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.